• Anonym (Förvirrad)

Förklimakteriet?

Hej, jag är 36 år och har plötsligt under våren gått in i något konstigt jag inte upplevt innan. Min mens har börjat hoppa över en period ibland och varje gång det sker har jag inga flytningar som sig bör när man närmar sig ägglossning men istället extrema plötsliga svettningar som kommer titt som tätt. Ibland kommer min mens som den ska och då har jag inga svettningar innan och flytningarna kommer som de ska. Jag gick till slut till doktorn och fick ta blodprover på mina östrogennivåer och vad man nu kollar kring klimakteriet. Detta var under en period då mensen kom som den skulle och inga svettningar pågick. Då visade provet tydligen inget konstigt och jag var INTE i klimakteriet sa doktorn. 

Vad fan är detta? Förklimakteriet? Vad kan jag göra? Tycker det är så jobbigt att saker är ur balans. 

• Svar på tråden Förklimakteriet?
  • Lynx123

Kan absolut vara förklimakteriet men kanske bra att utreda vidare ändå?

• Anonym (Förvirrad)
    Lynx123 skrev 2023-12-04 21:33:09 följande:

Kan absolut vara förklimakteriet men kanske bra att utreda vidare ändå?

De kollade sköldkörtel och annat också. "Allt var normalt" men att jag antagligen är stressad (vilket jag också är men inte så här mycket tror jag). Fick psykologtid.

Men syns inte förklimakteriet på något vis på prover? Eller kan det ha missats när proverna togs precis när jag hade en "normal" cykel? 
Svar på tråden Förklimakteriet?