• Anonym (Besviken)

Besviken på min man!

Vi har varit gifta i 25 år. Jag har aldrig ljugit för honom men visst undanhållit saker för honom. Ikväll sa han att ja nu kan vi prata om allt för vi har vart gifta i 25 år osv. Då pratade vi inatt om tidigare förhållande eller hur många vi haft sex med. Vilket vi redan pratat om innan vi gifte oss. Enligt honom hade jag sagt 5-6 pers. Men jag sa nu att det var 10-11. Kommer ju inte ihåg exakt hur många jag haft sex med för det var ju över 25 år sedan så fick tänka till. 
    Ok han verkade lite ja men du sa 5-6. Nej 5-6 ?seriösa? förhållande. Men jag hade ju haft sex med fler. Den ena lurat mig också. Jaså vaddå lurat tyckte han då och då berättade jag om den här killen som lurade mig till sex.
    Det har jag inte berättat för någon innan och då förlöjligar han mig -vaddå lurat till sex? Jag berättade då att jag var förtjust i denna killen och vi hånglade helt plötsligt drog han mina trosor åt sidan och så gjorde han det med mig.
    -Va vaddå lurade? Oj vi hånglade och hoppsan din kuk råkade komma in i min fitta? (Jag blir helt chockad) Du fattar väl att jag måste hålla på killarnas sida på detta? Jag är ju en kille så jag kan inte välja sida på detta. sen vill han att jag berättar mer. Men det vill jag inte då med tanke på vad han vräkte ur sig. Jag sa till honom att det känns som att han skrattar åt mig när han säger så som han gjorde. Och att jag inte kände att jag ville berätta mer pga hur han reagerade. Då blir han sur och tycker att vi måste kunna berätta allt för varandra. Men så sa jag att du vill hålla killarnas sida. Jag sa inte att du ska välja sida. Jag berättade bara men så började du -Jag är kille jag måste hålla på killarnas sida för jag är kille osv. Men då kan man ju säga att jag är rysk så då måste jag hålla på Putin osv. Men det var ju dumt såklart tyckte han och ville ändå jag skulle berätta mer. Men jag ville inte det. Så då blev han sur, gick iväg och sa du vill ju inte berätta någonting. Sedan gick han in o la sig. 
    Nej såklart inte jag vill berätta när du beter dig så tänker jag. Ville bara skriva av mig. För jag har ingen annan att berätta saker för. 

• Svar på tråden Besviken på min man!
  • Anonym (Galet)

Det låter inte som en sund relation. Varför diskuterade ni sådant som hände 25+ årsedan? Ja, jag förstår om du är besviken. Det borde vara romantik om man hållt ihop så länge inte något deprimerande snack om vad som hände innan ni blev ihop för jättelängesedan. Är han snäll emot dig annars? Är han svartsjuk och håller på i vardagen? Att diskutera hur många du har haft innan honom på er 25-årsdag är inte normalt.

Min man är rysk (jag är svensk) och han skulle aldrig hålla på vare sig din mans (killarnas sida som din man kallar det) eller Putins sida. 

Det du råkade ut för med killen som drog dina trosor åt sidan är våldtäkt enligt svensk lag nuförtiden. Du samtyckte inte till detta.

Din man ska självklart alltid vara på din sida inte på någon kille som han inte ens känner sida.

• Anonym (Besviken)

Pratade med min man nu om detta. Hela dagen har han verkat avvisande mot mig. Jag tog upp det nu och han sa att jag hade gjort fel. Så att jag hade försatt mig i den situationen och det var ?våldtäckt? men jag anmälde inte så jag har inget att komma med. Jag är kille så jag förstår alla kilkar. Så första gången när vi hade sex var det också våldtäkt då? Det var det ju inte såklart. 
    Nä du anmälde inte så därför kan du inte komma nu och säga någonting. Det var inte våldtäkt du hade bara fel. Du gjorde fel helt enkelt. Jag blir ju upprörd såklart 
    förklarar att jag var ju 15. -ja men var det första killen? Nej det var andra. Aha så du hade erfarenhet? Du kan inte komma och tro att du har rätt i detta. Komma och säga såhär. 

-Men det var du som tjatade om hur mycket du älskar mig och du ville att jag skulle berätta allt om allt och det var du som ville veta detaljer. 

Men han tycker fortfarande att han har rätt och jag gjorde fel.

• Fiona M

Det här att han alltid måste hålla på ?sin sida? måste ju framkommit tidigare? Om inte, vad har hänt nu?

• Anonym (Besviken)

Fråga mig inte. Det har jag inte märkt på honom tidigare.  Jag blev ju helt chockad av detta. 

• Anonym (F)

Han är sjuk i huvudet.... Du blir våldtagen och han skyller på DIG?! Som är hans fru sedan 25 år tillbaka! Och kommer med nån jävla bro code på det?! Nää fy sjutton!

Hade jag varit du hade mina känslor för honom dött rätt omedelbart, efter att chocken släpper.

• Anonym (grrrrrrrrr)
    Anonym (Besviken) skrev 2023-12-09 20:49:18 följande:

Pratade med min man nu om detta. Hela dagen har han verkat avvisande mot mig. Jag tog upp det nu och han sa att jag hade gjort fel. Så att jag hade försatt mig i den situationen och det var ?våldtäckt? men jag anmälde inte så jag har inget att komma med. Jag är kille så jag förstår alla kilkar. Så första gången när vi hade sex var det också våldtäkt då? Det var det ju inte såklart. 
    Nä du anmälde inte så därför kan du inte komma nu och säga någonting. Det var inte våldtäkt du hade bara fel. Du gjorde fel helt enkelt. Jag blir ju upprörd såklart 
    förklarar att jag var ju 15. -ja men var det första killen? Nej det var andra. Aha så du hade erfarenhet? Du kan inte komma och tro att du har rätt i detta. Komma och säga såhär. 

-Men det var du som tjatade om hur mycket du älskar mig och du ville att jag skulle berätta allt om allt och det var du som ville veta detaljer. 

Men han tycker fortfarande att han har rätt och jag gjorde fel.

Fy fan vilken jäva idiot!! Demon

Jag hade spytt över hela honom och sen flyttat, 25 år eller ej.

/firar 25 år med maken i februari, för info
Svar på tråden Besviken på min man!