Kliar ihjäl mig!
Hej, jag skriver nu detta mitt i natten pga att jag återigen inte kan sova och ligger och kliar ihjäl mig. Tips och råd uppskattas verkligen ifall ni tror att ni vet vad detta är. Jag har redan varit på vårdcentralen och dem trodde att jag fått utslag av ett virus, då jag haft lite feber och varit sjuk ungefär samtidigt som detta med klådan började för en vecka sen. Jag är dock fortfarande lite tveksam eftersom jag aldrig någonsin upplevt en sånhär intensiv klåda, undrar om det verkligen kan bero på ett vanligt virus?
Mina symptom:
-utslag över hela kroppen (armar, ben, mage, rygg, lite på händer och fötter)
-utslagen ser ut som massor av små röda prickar, knottror och klumpar över hela kroppen. har även fått lite små sår då jag river upp huden pga intensiv klåda
-som sagt intensiv klåda. Den är värst på kvällar och nätter och jag har därför sovit jättedåligt det senaste.
Jag har själv misstänkt skabb då jag hört hur extremt det kliar och det gör det på mig med. På vårdcentralen trodde dem dock inte att det var skabb eftersom dem inte såg ?skabbgångar? och jag hade heller inte så mycket utslag på händerna, enligt vc brukar skabb synas väldigt mycket på händerna. Känns heller inte helt logiskt att det vore skabb egentligen då jag för det första inte känner någon alls som har eller haft skabb nyligen. För det andra har inte min pojkvän eller någon annan jag är nära med symptom alls (inga utslag eller klåda). Jag sover i samma säng som min pojkvän och vi är närgångna så känns ganska ologiskt att det vore skabb då han inte känner något alls.
Men samtidigt har jag ingen aning om vad sjutton det kan vara, kliar som sagt extremt mycket och har aldrig upplevt något liknande innan. Kan det verkligen vara utslag pga virus eller vad tror ni här? Någon som haft nåt liknande? Uppskattar all hjälp!!