• Anonym (Stressad)

Illamående/spyr vid stress

Har haft ett problem ett tag nu att jag blir så illamående när jag är stressad. Får kväljningar och hostar. Ibland har det till och med kommit upp spya, ingen vanlig stor som vid magsjuka men det har ändå kommit upp något. 

Är det fler som får det såhär? Blir osäker på om det är normalt. Med stress nu syftar jag på fysisk stress, tex att jag är stressad för att jag är sen och inser att jag kommer missa bussen. Är jag bara hemma och tar det lugnt får jag aldrig såna symtom. 

• Svar på tråden Illamående/spyr vid stress
  • Anonym (Jättevanligt)
    Anonym (Stressad) skrev 2023-12-09 15:55:42 följande:
    Illamående/spyr vid stress

Har haft ett problem ett tag nu att jag blir så illamående när jag är stressad. Får kväljningar och hostar. Ibland har det till och med kommit upp spya, ingen vanlig stor som vid magsjuka men det har ändå kommit upp något. 

Är det fler som får det såhär? Blir osäker på om det är normalt. Med stress nu syftar jag på fysisk stress, tex att jag är stressad för att jag är sen och inser att jag kommer missa bussen. Är jag bara hemma och tar det lugnt får jag aldrig såna symtom. 

Väldigt, väldigt vanligt och fullt normalt. Jobbigt - ja - men inget att oroa sig över :)
  • Anonym (Carro)

Jag spyr som en kalv när jag är för stressad eller för nervös, ska tydligen vara en av många slags försvarsmekanismer man kan ha i kroppen har jag hört. En jäkligt jobbig sådan dock Tungan ute

Svar på tråden Illamående/spyr vid stress