• Anonym (Kaffedraken)

Tjejer, vad ska man skriva till er?

Tjejer kan ju skriva "hej" och inget mer, för killar får inte så många mejl och blir glada om nån faktiskt ens skriver.
    Det är ju stor konkurrens och man måste sticka ut i mängden. Såg nyligen i en tråd där en tjej klagade på att killar inte kan formulera sig, så det är inte konstigt de är singlar.
    På Badoo råkade jag klicka fel av misstag, och skickade ett färdigt hej-meddelande till en tjej jag matchat med.

"Hey Malin, allt bra?" Glad

Är det ett bra första meddelande? Det tyckte Badoo i alla fall.

• Svar på tråden Tjejer, vad ska man skriva till er?
  • Anonym (Trixan)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-10 21:44:43 följande:

Tjejer kan ju skriva "hej" och inget mer, för killar får inte så många mejl och blir glada om nån faktiskt ens skriver.
    Det är ju stor konkurrens och man måste sticka ut i mängden. Såg nyligen i en tråd där en tjej klagade på att killar inte kan formulera sig, så det är inte konstigt de är singlar.
    På Badoo råkade jag klicka fel av misstag, och skickade ett färdigt hej-meddelande till en tjej jag matchat med.

"Hey Malin, allt bra?"  // Glad

Kaffedraken ....jag älskar dig Hjärta
  • Anonym (M)

Jag tycker det är trevligt, kanske att du ska ta bort allt bra

• Anonym (:-0)
    Anonym (Trixan) skrev 2023-12-10 21:46:49 följande:
    Kaffedraken ....jag älskar dig Hjärta
    Oj
  • Anonym (Tjej)

Vad förväntar du dig för svar på en fråga om hur det är? 

jo men det är bra, hur är de med dig? Sen dör ju skrivandet efter de. 

jag har liksom inget mer att säga då. Eller om det inte är bra. Ska man skriva de då? 

• Anonym (Blä)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-10 21:44:43 följande:

"Hey Malin, allt bra?"  // Glad

Så du frågar vad du ska skriva till tjejer. Men EGENTLIGEN berättar du bara hur dåliga tjejer är. Precis som vanligt.
  • Cereal Killer

Något personligt + någon fråga specifikt riktad till mig som är lagom krävande att svara på. Vad var det som fångade hans uppmärksamhet, vad är det han tycker vi har gemensamt och vad förutom det som står i min profil är han mest nyfiken på? Kanske 150-300 ord totalt. 

• Anonym (Anonym)

Berätta lite av det du skrivit här tex hur lyhörd du är och hur mycket du vet om kvinnor och hur dom fungerar. Hon kommer falla som en fura.

• Anonym (Kåt och het)

Jag vill att mannen ska skriva att han aldrig skulle kommentera en kvinnas kropp. Och att kvinnan ska ta första steget. Då skulle jag blir riktigt kåt. Kanske också nämna något om unga tjejer han försökte med för flera år sedan. Det är hett också.

• Anonym (... ...)

Att han avskyr hycklare. Det är hett.

• Anonym (Normal man)
    Cereal Killer skrev 2023-12-10 23:05:22 följande:

Något personligt + någon fråga specifikt riktad till mig som är lagom krävande att svara på. Vad var det som fångade hans uppmärksamhet, vad är det han tycker vi har gemensamt och vad förutom det som står i min profil är han mest nyfiken på? Kanske 150-300 ord totalt. 

Anonym (Anonym) skrev 2023-12-11 17:37:47 följande:

Berätta lite av det du skrivit här tex hur lyhörd du är och hur mycket du vet om kvinnor och hur dom fungerar. Hon kommer falla som en fura.

Anonym (Kåt och het) skrev 2023-12-11 17:46:54 följande:

Jag vill att mannen ska skriva att han aldrig skulle kommentera en kvinnas kropp. Och att kvinnan ska ta första steget. Då skulle jag blir riktigt kåt. Kanske också nämna något om unga tjejer han försökte med för flera år sedan. Det är hett också.

Nej, tyvärr. Ni har alla fel. Låt oss nu slå fast en gång för alla. Det har ingen större betydelse vad killen skriver, i 99,9% av fallen kommer tjejen ändå inte att svara.

Den intressanta frågan är: Varför svarar inte tjejer på meddelanden?

Här är sanningen.

Det kvinnligt psyket fungerar så att direkta kontakter av män skall avvisas. Det är därför datingsiter där man skickar meddelande till kvinnan aldrig kan fungera. För att kvinnor skall bli intresserad måste mannen visa ett aktivt ointresse för kvinnan, i alla fall i början. På en datingsite är det omöjligt att visa ett ointresse för en tjej. Både män och kvinnor inbillar sig att om mannen bara hade skrivit ett tillräckligt bra meddelande sån hade kvinnan svarat.

Helt felaktigt! Eftersom det inte går att visa ett ointresse via en dejtingsite bör män hoppa av dejtingsiter. Det är bortkastade pengar och/eller tid.

Svar på tråden Tjejer, vad ska man skriva till er?