• bajschibbe

    Ja herre min je!

    Ligger och försöker att inte skratta till när jag drar mig till minnes hur vi träffades, jag och min sambo. Det var i ettan och han älskade matte medan jag hatade det eftersom vår fröken hade en så tråkig inlärningsteknik. Han retade mig ofta och tyckte att jag var ett litet ufo som inte gillade att tänka. Lille kanalje, jag trodde väl aldrig att den dagen jag låg här och flinade med dig skulle komma! På skolan tyckte jag inte alls om dig eller matten, men tio år efter att jag slutat nian kom jag på att jag ville kolla in matten igen och det var då vi sågs igen. Du skrattade och sa «men du hatade ju matte i skolan!» och så hjälpte du mig att förstå det! Vi blev kompisar och två år senare ligger vi här? tänk om jag tänkt fel om matten också? 

    Rent psykologiskt funderar jag nu på om kanske han och matten blev oskyldigt dömda för något någon annan gjort? Tidig morgon med skallen full av varför igen? ville väl bara dela med mig av detta och ställa frågan både till er och mig. 


    Kita
  • Svar på tråden Ja herre min je!
  • Anonym (Kita och Metha)

    Min gube träffade jag I Bergen när vi var 12 tror jag. Vi pratade om roliga sätt att nämna sitt kön på dialekt och han gapskrattade när min petimäterväninna sa att kvinnans kön faktiskt heter framstjärt! 


    vi sågs inte på tror jag 8 år på grund av att vi bodde nästan 100 mil från varandra, men en dag ringde det bara på dörren! Där var den spjuvern ja! Du hade en roligare story dock,du med det lustiga namnet.

  • Anonym (Kita och Metha)

    Just ja, kom att tänka på projicering när du skrev att matten var oskyldigt dömt. Ja, eller om fröken var dålig kan ju det helt förstöra kärleken till vilket ämne som helst, i synnerhet kanske svårare ämnen som matte eller Nk

Svar på tråden Ja herre min je!