• slimcharlesyes

    Bannad på Flashback, vill bli snäll på Famijeliv!

    Hej!

    Är tyvärr jättebannad på Flashback.

    Vill gärna sköta mig och tänkte plugga reglerna men alla länkar var stendöd. Har ni några regler i huvudet eller allmäna tips på hur man är städad här inne?

    Vad är förbjudet?

    Är personangrepp okej?

    Kan man surra om annat än barnfödsel?

    Är det okej att styra chey här?

    Kommer fylla på vid fler funderingar, har ett par ftågor som jag inte riktigt vågar ställa än.

    Allt gott så länge och ha en riktig pangkväll!

  • Svar på tråden Bannad på Flashback, vill bli snäll på Famijeliv!
  • Elsweyr94

    Det är nog ingen större skillnad på flashback och familjeliv egentligen, båda visar en skev bild av samhället som på allvar får en att undra hur fan det är ute i stugorna egentligen

  • slimcharlesyes
    Elsweyr94 skrev 2023-12-12 18:40:35 följande:

    Det är nog ingen större skillnad på flashback och familjeliv egentligen, båda visar en skev bild av samhället som på allvar får en att undra hur fan det är ute i stugorna egentligen


    Tack för ett snabbt och mycket avslappnat svar!

    Är en mångsidig grabb som kan surra om det mesta, men får man surra om allt här eller är något ämne tabu?
  • Trast
    slimcharlesyes skrev 2023-12-12 18:34:53 följande:
    Bannad på Flashback, vill bli snäll på Famijeliv!

    Hej!

    Är tyvärr jättebannad på Flashback.

    Vill gärna sköta mig och tänkte plugga reglerna men alla länkar var stendöd. Har ni några regler i huvudet eller allmäna tips på hur man är städad här inne?

    Vad är förbjudet?

    Är personangrepp okej?

    Kan man surra om annat än barnfödsel?

    Är det okej att styra chey här?

    Kommer fylla på vid fler funderingar, har ett par ftågor som jag inte riktigt vågar ställa än.

    Allt gott så länge och ha en riktig pangkväll!


    Vad betyder "styra chey"? 
  • Elsweyr94

    Ingen aning, men jag ser sällan att moderator ingriper i trådar, man verkar ha fria tyglar att diskutera allt mellan himmel och jord TS

  • slimcharlesyes

    Det verkar inte gå med citeringar just nu.

    'Styra chey' är ju självklart att kliva in här och styra med lite lagomt mycket game. Vet dock inte om det kan ses som provocerande och ev. bryta mot några regler till och med?Har som sagt ingen möjlighet att läsa reglerna.

    Förlåt för ordet 'check, ordet missbrukas i Flashbacks egna chattråd. En ful gammal ovana helt enkelt, jag ber om ursäkt. Ska verkligen försöka skrubba mig ren här inne.

    Det låter jättebra, du som skrev inlägg #2 och #4!

    Har ni någon drogforumdel här med?

    Jävlar vad reklam å grejer det är här inne, annars rätt likt Flashback, fast med färre maktmissbrukande Gestapos.

  • Tow2Mater

    Finns mycket fegt bittert (kvinno)folk här som gömmer sig under dubbelanonyma nick. De kommer förförlja dig från tråd till tråd om du säger något minsta kontroversiellt eller något de inte gillar.

  • slimcharlesyes
    Tow2Mater skrev 2023-12-12 19:15:58 följande:

    Finns mycket fegt bittert (kvinno)folk här som gömmer sig under dubbelanonyma nick. De kommer förförlja dig från tråd till tråd om du säger något minsta kontroversiellt eller något de inte gillar.


    Nu gick det visst att citera. 

    Tack för headsup! Är du en Flashbackare månntro?

    Vad räknas som kontroversiellt här inne? Tex. att vägra skaffa barn? Vill verkligen haja nivån.
  • FillippaFL
    Elsweyr94 skrev 2023-12-12 19:02:12 följande:

    Ingen aning, men jag ser sällan att moderator ingriper i trådar, man verkar ha fria tyglar att diskutera allt mellan himmel och jord TS


    Meddelanden försvinner hela tiden. Du ser däremot inte meddelanden från moderatorer som du gör på FB.
  • Elsweyr94

    Har du bockat i ngn ruta som tar bort anonyma? I vissa trådar kan man inte vara anonym av ngn anledning.
    Inget verkar vara för kontroversiellt här om jag ska vara helt ärlig xD

  • slimcharlesyes
    Elsweyr94 skrev 2023-12-12 19:27:30 följande:

    Har du bockat i ngn ruta som tar bort anonyma? I vissa trådar kan man inte vara anonym av ngn anledning.
    Inget verkar vara för kontroversiellt här om jag ska vara helt ärlig xD


    Jag vet inte om du menar mig nu, Els. Har ingen aning, jag bara kör ja?

    Vill många vara anonyma på Familjeliv? På Flashback är anonymiteten viktigare än yttrandefriheten för vissa galningar. Själv så är jag en relativt obrydd man.

    Så bra!

    Men allvarligt - vars diskuterar man droger på Familjeliv? 
Svar på tråden Bannad på Flashback, vill bli snäll på Famijeliv!