• Anonym (Host)

Nånting bakom halsmandel?!

Ibland upplever jag som att det sitter nåt bakom höger halsmandel. 

Typ när jag äter känns det som att det fastnar nåt, och ibland känns det inte alls. 

Inga andra symptom vad jag kan uppleva! 

Vad kan det vara?

• Svar på tråden Nånting bakom halsmandel?!
  • Anonym (Jo)

Det är matrester som geggar ihop sig. Ibland kan man få ut som en illaluktande vit klump av det där.

• Anonym (Host)
    Anonym (Jo) skrev 2023-12-13 13:49:57 följande:

Det är matrester som geggar ihop sig. Ibland kan man få ut som en illaluktande vit klump av det där.

Men bakom halsmandeln? 
  • Deceree1
    Anonym (Host) skrev 2023-12-13 14:19:25 följande:
    Men bakom halsmandeln? 
    Kolla klipp på youtube. Där har jag sett klipp med just vita klumpar som kommer ut från sidorna långt bak. Vet inte om man kan trycka ut det själv eller om en läkare behöver göra det 
  • Anonym (Host)
    Deceree1 skrev 2023-12-13 14:21:52 följande:
    Kolla klipp på youtube. Där har jag sett klipp med just vita klumpar som kommer ut från sidorna långt bak. Vet inte om man kan trycka ut det själv eller om en läkare behöver göra det 
    Oj isåfall! Har haft tonsillstenar som jag kunnat pilla ut själv, men aldrig hört om att det kan sitta även bakom
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Host) skrev 2023-12-13 14:19:25 följande:
    Men bakom halsmandeln? 
    Ja det finns gropar där det samlas skit. Jag får såna som bara är ett par mm stora om det någonsin händer men ett ex fick hjälp av läkare, hans var nästan 1 cm i diameter :s
  • Anonym (Host)
    Anonym (Jo) skrev 2023-12-13 16:39:13 följande:
    Ja det finns gropar där det samlas skit. Jag får såna som bara är ett par mm stora om det någonsin händer men ett ex fick hjälp av läkare, hans var nästan 1 cm i diameter :s
    Men hjälp! Bakom?
  • Anonym (Host)
    Anonym (Jo) skrev 2023-12-13 16:39:13 följande:
    Men hur kände att då innan han sökte vården? 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Host) skrev 2023-12-13 16:49:27 följande:
    Men hjälp! Bakom?
    Ja alltså liksom i den där gropen. Vissa har tydligen djupare än andra.
    Anonym (Host) skrev 2023-12-13 16:49:55 följande:
    Men hur kände att då innan han sökte vården? 
    Luktade illa från munnen, man kunde känna knölen från utsidan av halsen och han fick upp lite grann själv, gråvita små bitar. Vidrigt som sjutton att ta ut det där tydligen...
  • Alfah89

Hej. 

jag hade stora besvär med just detta, det började några år sedan och jag höll på länge med att trycka ut som med
    hjälp av fingrer, tryckte jag på halsmandeln så pressades massa vita små ?stenar? ut och symptomen försvann ett tag. Men kom tillbaka frekvent, bästa beslutet jag tagit var att ta bort halsmandlarna totalt. Detta gjorde jag i Mars och har knappt ens varit sjuk, munhälsan förbättrades dessutom rejält! Så rekommenderar att gå till läkaren, boka tid för OP sen ta bort skiten helt så får du aldrig dessa besvär igen. 

lycka till. 

Svar på tråden Nånting bakom halsmandel?!