• Mian

Vad gör man ett par timmar i Göteborg på långfredagen?

Hej!
    På långfredags kväll åker vi från Landvetter till Kreta på semester. Eftersom vår dotter (13 mån) brukar sova 2 h på eftermiddagen tänkte vi passa på att sitta i bilen de timmarna för att underlätta bilkörningen. Men, det innebär att vi är i Gbg vid 15-tiden och flyget går kl 20. Vad hittar man på då? Det lär bli drygt att fördriva tiden på flygplatsen.

• Svar på tråden Vad gör man ett par timmar i Göteborg på långfredagen?
  • Annikamed2barn

Ja du, inte mycket lär ju vara öppet på långfredag här inte. Gå ut och äta något gott kanske, åk till 4 gott i Linnéstaden och köp godis Är det fint vädr kan ni ju promenare lite i Slottsskogen eller vid havet.

• Hannah74

Slottskogen är bra! Roligt för tösen oxå, en del djur att kolla på även om hon är liten

• saxenklipper

håller med...slottskogen... min unge gillar det... Trädgårdsföreningen finns med....

• Trigger1

Hej!

Härligt att åka på semester. Klart att om man ska sitta på flyget, så är det bra med mycket aktivitet och spring i benen för de små innan ni ska sitta still.

1) Min första fundering var Universeum. (www.universeum.se) Det finns många djur att gå och titta på, sedan har de aktivitetslokaler där barnen kan testa olika saker på två våningsplan. Vår son var där som 1 åring och gick runt och tittade på de andra barnen, han testade lite smått men hade stor yta att springa på. Man vet aldrig hur vädret är runt påsk, så inomhus är aldrig fel. (Detta ligger nära Liseberg, så det är enkelt att åka mot Landvetter, nära stora vägen och inte in i smeten.) Öppet tis-söndag 10-18, men ring och kolla.

2) Nästa aktivitet som jag kom och tänka på är bushuset. www.bushuset.se
    Det ligger ganska nära Universeum, några minuters bilresa och också enkelt att komma på stora vägen mot Landvetter.
    Öppet alla dagar 10-19. Ni kan fika och leka av er med dottern.

Det var två aktiva tips som jag hade valt inför en stillasittande flygresa. Lycka till!

• Nim

Stadsbiblioteket ar ett inomhus alternativ som ar gratis...

• Huddex

Universeum är aldrig fel, det finns ngt för alla där vuxen som barn :) Ett tips om ni ska dit är att om ni vill äta så går ni på ngn av restaurangerna runt omkring istället för att äta på Universeum (pengafråga).
    Annars är Slottskogen ett bra ställe att vistas på om vädret är bra alternativt Botaniska trägården som ligger precis brevid.

• skrutteluttan74
    Håller med dom första skrivarna...Slotts skogen...det har alla våra tre barn gillat och gillar ännu...Vill ni passa på att fika och kanske kolla schoppinglistan ännu en gång så har ni ju femman huset Där kan man fördriva en hel del tid också
  • Mian

OK, tack för alla tips! Det lutar åt Universeum eller Slottsskogen (Bushuset stänger kl 16 på fredag).

• Mian

Tack alla för tipsen! Det blev Slottsskogen och det gillades skarpt av dottern!

Svar på tråden Vad gör man ett par timmar i Göteborg på långfredagen?