Känsla
Hej alla,
Jag är tillsammans med en fint man. Men det är alltid jobbigt under jul eller andra sammanhang när hans storebror och sin fru med är med.
Dom bestämma alltid vilken rum vi ska har, om vi få gå med inneskor eller inte, vilken mat , vilken restaurang osv. Jag är trött på dom, har inte lyst vara tillsammans med dom, men samtidigt vill jag inte såra min man.
Dom fick alltid välja den finaste rummet när vi resa tillsammans ( trotts vi alla betala lika ) , samma sak hos svärföräldrarna ( dom fick deras rum, svärföräldrar fick ta min mans pojkrum och vi fick sova på soffan). På restaurang bruka vi turas om vem som betala, men fina och dyra restauranger är alltid min man som betala. Under julen gav dom min dotter en present , men min man köpa flera o dyra saker. Mycket som jag är irriterad över.
Kan tillaga dom båda har bra jobb och bra pengar. Bo på en lyxig lägenhet. Min man har bra lön men jag har bara medelinkomst. Så om man tänka sig dom hade kunnat betala mera än vad vi är.
Min man säga aldrig någonting . Det är jo hans familj.
Sist var jag verkligen trött på dom! När jag påpekade saker blev min man ledsen. Han vill göra mig glada och följa vad jag önska och om jag kan mötas halv vägg.
Denna jul ta jag några lediga Dagar för att undvika vara tillsammans med dom så länge. Ändå 4 dagar.. Känns så långsamt. Hur ska man hantera mina känslor? Det drags så mycket energi från mig.. Hur ska man hantera leva hans familj ( som tur är jo inte varje dag ).