• Anonym (K)

Snokat

Skulle låna min sambos telefon och skriva ett sms, ser då ett tjejnamn jag inte känner igen och blir tvunget att kolla. Där lyckas jag se att dom är arbetskamrater och att min sambo har erbjudit henne att komma hem med hennes dator pga att hon ligger hemma sjuk och behöver den. Sen några dagar senare frågar han på sms hur det är med henne mm. Tog upp det med honom varpå han säger att jag får skylla mig själv när jag snokar och inte vet hela bakgrunden. Han är sur och otrevlig och förminskar mina känslor, säger att han minsann inte gjort något och att jag inte har rätt att anklaga honom. Varpå jag säger att självklart måste man få fråga, jag kan ju inte veta att han inte gjort något. Han hånar mig och är otrevlig och nu ligger han på soffan och tittar inte ens på mig.

• Svar på tråden Snokat
  • Anonym (r)

Självklart ska han inte håna dig men jag har också svårt att förstå vad han gjort fel i situationen.

• Anonym (Hmmm ....)
    Anonym (r) skrev 2023-12-19 19:29:18 följande:

Självklart ska han inte håna dig men jag har också svårt att förstå vad han gjort fel i situationen.

Den enda som de facto HAR gjort fel är ts!

Vad sambon eventuellt gjort eller inte gjort med kollegan vet vi inte.
  • Anonym (Herakles)

Jag hade blivit jätteupprörd om min partner hade snokat. Och nu sitter du med.den här infon till råga på allt. Förstår att det är jobbigt men samtidigt har du agerat väldigt respektlöst. Hoppas ni kan reda ut det här.

• Anonym (Kaffedrauken)

Ser inte att det här skulle vara något att hänga upp sig på, inget konstigt att ha kontakt med kollegor även på fritiden och han kanske bara är snäll och bryr sig?

Sen tycker jag också om man kränker integriteten/förtroendet på det här sättet så är det ju klart att man blir sur, du har visat att du inte litar på honom och nu kan inte han lita på dig eftersom han vet att du inte litar på honom genom att snoka.

• Anonym
    Anonym (K) skrev 2023-12-19 19:28:07 följande:
    Snokat

Skulle låna min sambos telefon och skriva ett sms, ser då ett tjejnamn jag inte känner igen och blir tvunget att kolla. Där lyckas jag se att dom är arbetskamrater och att min sambo har erbjudit henne att komma hem med hennes dator pga att hon ligger hemma sjuk och behöver den. Sen några dagar senare frågar han på sms hur det är med henne mm. Tog upp det med honom varpå han säger att jag får skylla mig själv när jag snokar och inte vet hela bakgrunden. Han är sur och otrevlig och förminskar mina känslor, säger att han minsann inte gjort något och att jag inte har rätt att anklaga honom. Varpå jag säger att självklart måste man få fråga, jag kan ju inte veta att han inte gjort något. Han hånar mig och är otrevlig och nu ligger han på soffan och tittar inte ens på mig.

Härifrån hade du naturligtvis åkt ut ögonaböj.
    Föreslår frivillig isolering.
  • Anonym (Göran.)

Man berättar för sin partner vad man sysslar med speciellt om det finns kontakt med det motsatta könet.  

man ska undvika att hamna i olämpliga situationer.  Det har inträffat här.   

• sextontassar

Du har redan fällt en dom över din handling - att du snokade. Det är synd, men gå vidare.

För egen del tycker jag att det var värre med "jag ser ett tjejnamn som jag inte känner igen....".  Personligen håller jag inte med. Du fick låna telefonen för att skicka SMS, inte för att kolla runt och dra slutsatser. Det var ett stort förtroende.

--- Min historia --- BÖRJAR

För flera år sedan blev min partner svartsjuk. Jag låste då upp telefonen och lät den ligga framme när jag var hemma, så att hon aldrig behövde be om den.
    Jag började också dela min kartposition konstant.

Det gjorde ont att bli misstänkt, men jag menar att det är bättre att vara helt transparent än att bli utsatt för förhör.

Så vitt jag vet använde hon sig aldrig av dessa saker.

Efter flera år med detta, blev det min smartklocka som rapporterade en pussemoji (kyss? för mig var det en puss...) av en kompis och det blev slutet, för jag klarade inte att min fru inte litade på mig.
    Varför skulle jag ens behöva tänka på sånt...

--- Min historia --- SLUTAR

Nu skriver jag detta för att det kan vara så att din anklagelse gör mer skada på er relation än din svartsjuka. Hursomhelst finns det inte mycket att göra nu. Du har avslöjat att du tror saker.

Du kan ha fullständigt rätt i din misstanke.

Du kan också ha fullständigt fel.

I stunden finns kanske inte mycket rimligt att göra, utom att acceptera det som han säger.

Om inte: Kommer du nu ständigt att oroa dig för vad han gör och med vem? Då är ni inte klara över era regler i samlivet - eller så finns det kanske inga uttalade regler?

Jag tycker att det är häftigt att du fick använda hans telefon (men vad är poängen me datt skicka SMS till någon från en annans telefon?) och det behövs kanske inte mer än att be om ursäkt för övertrampet.

Det måste finnas tilltro och trygghet mellan er innan något allvarligt förstör det. Tänk om man inte hinner bygga upp någon trygghet i förtroende av oron för ett svek.... det vore som att säga att det är meningslöst att leva för att man kommer att dö. Och då är döden ändå säker :D Heja er.

Nyskild och kontaktsökande, men med måtta.
  • Anonym (K)

Om det nu är något och inte jag fått reda på det då, är inte det respektlöst mot mig då? Jag kan hålla med om att jag är respektlös, men jag är ändå tacksam att jag såg detta för jag vill inte ha en otrogen man i mitt liv. 

Det stod mer i smsen också. Dom var på mässa alla kollegor och han skrev att han väntade på henne utanför och att alla andra hade åkt till hotellet. Varför väntade han på just henne? 

sånt här vill man veta i sin relation, det är inte riktigt rumsrent. 

• Anonym
    Anonym (K) skrev 2023-12-19 20:10:57 följande:

Om det nu är något och inte jag fått reda på det då, är inte det respektlöst mot mig då? Jag kan hålla med om att jag är respektlös, men jag är ändå tacksam att jag såg detta för jag vill inte ha en otrogen man i mitt liv. 

Det stod mer i smsen också. Dom var på mässa alla kollegor och han skrev att han väntade på henne utanför och att alla andra hade åkt till hotellet. Varför väntade han på just henne? 

sånt här vill man veta i sin relation, det är inte riktigt rumsrent. 

Starta inte en tråd för öppen diskussion om du tänker "ha rätt" oavsett hur många som har fel. Klassiskt forummisstag. Är du inte beredd att diskutera med olika infallsvinklar så starta inte en sådan diskussion.
  • Anonym (Sanna)

Jag känner igen det där, sådär reagerade min sambo när han var skyldig. Din behöver inte vara det men han har undanhållit och blir sen sur för att du är upprörd. Omogen och oärlig är han hursomhelst. Varför ska han hem till henne? Bor hon på vägen hem från hans jobb? 

Svar på tråden Snokat