• Änglatuss

färdknäppar att sätta igång förlossningen...

vad finns de för färdknäppar om man nu ska tro på sånt???

bf på freda
  • Svar på tråden färdknäppar att sätta igång förlossningen...
  • firhilwen

Färdknäppen rekommenderas i alla ställningar man klarar och tycker är sköna som höggravid. 3-5 gånger i ett sträck lär ge i närheten av den halt på hormonet prostaglandin som behövs för att påverka livmodertappen...

Ha det så mysigt med den blivande pappan!

• Rettis

"Färdknäppen" är ju att ha sex runt bf för att få igång det hela!! Vet inte om det hjälper men en del påstår det!! Det sägs att sperman gör att livmodertappen mjuknar!!

• Lizza

man kan ju stimulera bröstvårtorna oxå
    eller äta stark mat kanske

*Min starkaste kärlek är till mina barn*
  • Änglatuss

3-5 gånger i ett streck, de lät jobbigt

massera bröstvårtorna nå mer förutom typ putsafönster, gå ut och gå osv, springa i trappor, äta ananas!

• Lebas NR one

hallon the...säg hjälpa

• nitedrive

Stimulans av bröstvårtor och sex ger de hormoner man ger på sjukhus för att sätta igång ,dvs oxytocin och prostaglandin.Man måste dock ha sex några gånger "på raken" för att komma upp i högre doser.

• Änglatuss

sambon får ta ledigt med andra ord om vi ska "hinna"

haha, så sex en gång hjälper inte?

• avly81

Vi hade sex EN gång och det satte igång det hela. Vet inte om det hjälper om båda får orgasm också, för det fick vi
    Hade inte kännt nåt innan, klagade till sambon, bestämde oss för att prova färdknäppen, hade ju inte haft sex på två veckor innan. Slemproppen gick iaf två timmar efter sexet, vattnet några timmar senare och vår dotter föddes inom ytterligare några timmar. 10 dagar innan bf.... Lycka till!

• Bumblebina

För oss räckte det oxå med en gång. Slemproppen gick nästan direkt, vår dotter kom dagen därpå, 4 dagar för bf. Väl värt att prova. (Ett krux bara, min man har helt tagit åt sig äran för att bebben kom då hon kom... )

• Norahs mamma

VILA!

varför vara ute och kuta och trötta ut sig inför en förlossning??
    *fattar inte*

Svar på tråden färdknäppar att sätta igång förlossningen...