Klagar på mig när jag hostar
Jag vill beklaga mig...
Jag är förkyld, snuvig, allmänt trött och har en irriterande hosta. Irriterande för mig, det är liksom en torrhosta, "högfärdshosta", som kommer på kvällen.
Min sambo irriterar sig också väldigt på min hosta, det här är inte första gången. Nästan alltid när jag är förkyld så får man höra "måste du hosta?", "amen..." och så en lååång blick när man hostar och han verkar tycka att det är en gång för mycket, eller att det är "onödigt", jag borde kunna hålla inne hostan. Sen klagas det också på när jag "snörvlar" för mycket, då brukar han härmas väldigt övertydligt och klaga på att jag ska gå och snyta mig.
Jag har sagt åt honom, jag kan inte rå för det, jag hostar, det är en reaktion från kroppen som man inte kan stå emot, det bara kommer. Visst skulle jag kunna svälja en eller annan hostning, men de kommer ju alltid igen. Han verkar inte fatta, tycker mest jag är löjlig.
Jag skulle vilja se en lite mer förstående sida hos honom, är man förkyld och mår allmänt taskigt vill man inte höra massa klag på det. Om han nu tycker att det är jobbigt, kan han inte bara ta det då, det är ju inte så att jag är förkyld 365 dagar om året..
Hur är era sambos när ni är sjuka?