Min privata åsikt (kan låta som om jag vet men det är bara mina tankar inget jag forskat på):
Svar TS det du känner är nog ganska sunt och normalt tycker jag
Du kanske börjar skrapa på ytan över vårt vi människor befinner oss och finner det ledsamt.
Jag håller med dig, återkommer:
Som svar till ovan kommentar någon man behöver stora sig på andras levnadssätt... och att hon ska skaffa nya vänner:
Kanske går för vissa kanske ett bra tips till henne men:
Om man inte gillar samhällets regler som egentligen tvingar dig att leva på ett ganska likadant sätt som övriga, vi alla jobbar tar hand om hem osv. Leder till samma problem, exempelvis behöver du en bil eller telefon för BankID, automatiskt en glad dag kan du berätta positivt om detta men nästa dag är du ledsen och någon har en ännu bättre modell av något du själv varit glad över tidigare, du börjar jämföra och ser till slut att du inte ens har en enda pryl som är bättre än någon annans i slutändan.
Du inser att det inte är sitt riktiga problem utan ditt riktiga problem är att du är trött och aldrig kan göra de sakerna du vill du ser något samband med att pengar kan ge dig tid du tycker det är ut som vissa köper dyra prylar och tänker att de måste ha pengar till att få sin tid och alla behov tillfredsställda för varför skulle man köpa saker i omvänd riktning dvs köpa en dyr telefon när du egentligen vill ha mer tid med familjen dvs gå ner i tid eller annat
Slutligen kan du inse att vi alla lever på samma sätt och tycker samma sak, ibland sover man någonstans som gör att Putin handlar rätt och eu fel, ibland eu rätt och Putin är en idiot, ibland covid vaccination bra, ibland covid vaccination ett vapen för kontroll av människor.
Bortsett I slutändan från allting, oavsett vad så är man trött, utmattad slutligen har vanliga människors livsstandard sjunkit.
Oavsett vad så är livet långt ifrån så som var fantasin vill, livet är på ett sätt och även om det är tråkigt eller förutsägbart så är det ingen film man bara kan stänga av.
Man blir deprimerad.
TS är trött på att livet är och fungerar på det vis det gör, men hon kan inte göra något åt saken, och kan inte njuta av människors sällskap för de flesta är "normala" och klagar bara lite men finner snabbt något konstigt att bli glad över, typ trots trött så får normal energi av att berätta om sina nyodlade paprikor på terassen, sen kommer någon med större ny terass och börjar berätta om det och så kommer någon på att de ska till sitt semesterhus i Spanien, då kan någon råka jämföra sig och det normala samhällets gargong rullar.
Även om ts hittar någon som tycker som hon så finns det inget de kan göra, de kan vara 200 pers och bara sitta där och hålla med varandra men det ger oftast inte den glädje man söker.
Så Ts måste identifiera vad som gör henne glad om det öht finns något.
Exempel familj säger mångas sitt företag andra, sin ekonomiska oberoende tredje sin musik hobby fjärde men TS vill något som hon inte vet eller kan förverkliga därför stor hon sig på pryl behovet folk har, kanske har hon rätt kanske är det det som sätter käppar i hennes hjul, annars kanske hon är ledsen över något annat eller så finns det inget som kan glädja henne i detta samhälle/ liv.
Oavsett tycker jag inte hon måste känna att hon är felet eller att hon gör något fel, det är bara livet som är så.