• Lilloo dallass

    Adhd tjej ständigt på jakt efter Dopamin.

    Hej allihopa :) Jag vet inte om någon är villig att läsa detta, men jag skulle uppskatta om ni kunde dela med er av några tips eller erfarenheter. Jag är 37 år gammal och har nyligen fått diagnosen ADHD. Jag har haft symtom så länge jag kan minnas, började med hyperaktivitet. Men när jag gick in i tonåren började jag plötsligt sova mycket samtidigt som jag var hyperaktiv. Sedan dess har det varit svårt att komma upp på morgonen, jag behöver alltid sova på eftermiddagen men är pigg på kvällarna. Jag är impulsiv, slarvig och folk missförstår mig som dum, men i själva verket har jag bara en mycket dålig minnesfunktion. Jag har oavsiktligt förolämpat många för att jag inte tänker innan jag pratar. Jag har betraktat mig själv som en mycket glad person med livslust. Jag har festat mycket, bytt partners, rest och spenderat en betydande summa pengar. När jag blev äldre och mer trött förvärrades mina symtom. För sju år sedan sökte jag hjälp från en läkare, och de ordinerade genast antidepressiva, trots att jag inte kände mig deprimerad men kände att något var fel. Slutligen kraschade jag för sex månader sedan och fick diagnosen ADHD för tre månader sedan. Många av mina vänner har lämnat mig, jag blev avskedad från mitt jobb, och min pojkvän gjorde slut med mig eftersom mina symtom försämrades. Jag tar för närvarande Elvanse, 70 mg. När jag först började ta medicinen upplevde jag en dopaminrus när jag städade, läste eller skrev ? det var verkligen magiskt. Jag kände att jag äntligen kunde vara vuxen. Men det varade bara i två veckor. Nu mår jag bra i fem timmar innan jag kraschar. Dessutom, efter att jag har kraschat, har jag plötsligt ingen lust att göra något; ingenting verkar roligt, och om jag ska göra något måste det vara något galet. De enda sakerna som motiverar mig är sex, shopping och alkohol ? inget annat. Jag minns också att även när jag var som tröttast innan jag brände ut mig, sa jag aldrig nej till att göra saker. Ja, mitt liv var kaotiskt, men jag hade fortfarande roligt. Har någon erfarenhet av detta? Jag önskade verkligen att träning, läsning, promenader och normala aktiviteter gav mig lycka, men nej, jag måste bara göra galna saker.
Svar på tråden Adhd tjej ständigt på jakt efter Dopamin.