• Anonym (Mot klänning)

🏝 Mot: Sommaren 2024 🏖 (viktminskning)

Till sommaren gifter sig två av mina bästa vänner, och till dess vill jag gå ner så jag ser bra ut i en klänning. Ska vara tärna med några fler, och är just nu störst av alla tärnorna.

Start: 155 cm, 84,4 kg... 

Har försökt enbart köra nutrilett tidigare, ÄÄÄLSKAR CHOKLADEN, men är så dålig på att få i mig alla måltiderna, så det kommer innefatta att äta kött och grönsaker på kvällen med familjen och fritt av grönsaker under dagen om jag behöver.
    Synpunkter är välkomna...

Får väldigt lätt blodtrycksfall, någon som har tips på hur jag ska undvika det?

Men tråden blir lite tråkig om bara jag är själv, så kom igång så stöttar vi varandra!!!!

Hjärta(HjärtaHjärtagjorde hjärtan, får se om de lyckas stå kvar)
  • Svar på tråden 🏝 Mot: Sommaren 2024 🏖 (viktminskning)
  • Anonym (Mot klänning)

Glömde skriva att jag startar efter nyår, men tänkte få igång gruppen lite innan Solig

• Anonym (165 cm 82 kg)

Jag hänger på. Köpt gymkort till 2024, inne på att kickstarta med pulverdiet.

Går redan nu 10.000 steg om dagen Och kommer fortsätta med det

• Lynx123

Ät så normalt och varierat som möjligt u den kalorimängd som du behöver vid din idealvikt och aktivitetsnivå. Håll bra koll på kalorierna så att du kan unna dig en godsak då och då. Inga konstiga dieter - de håller aldrig i långa loppet.Träna styrketräning - ordentligt, med tunga vikter och bra teknik. Få i dig ordentligt med protein för muskeltillväxt. Lycka till, det här fixar du! 

• Anonym (Mot klänning)
    Anonym (165 cm 82 kg) skrev 2023-12-27 22:42:24 följande:

Jag hänger på. Köpt gymkort till 2024, inne på att kickstarta med pulverdiet.

Går redan nu 10.000 steg om dagen Och kommer fortsätta med det

Jätteskoj!!!!

Ska o kaå börja hålla koll på stegen.... Det varierar väldigt mycket hur mycket jag orkar gå.... Igår fick jag 676 stegSpöke, men det ska bli ändring!!!!

Har inte vågat satsa på gymkort än, sista två åren jag köpt gymkort har jag inte använt dem alls, så måste spara lite motivation innan jag beställer ett....

Hur länge har du ätit pulver nu?
  • Anonym (Viktpendlare)

Hej, här kommer några snabba tips.

Räkna ut ditt enegibehov i en kaloriräknare på nätet. Sedan är det matematik som gäller. 7000 kalorier är ett kilo. Det är givetvis inviduellt men ett snitt. 
    Så formeln är att vill man gå ned 1 kilo i veckan måste man äta 1000 kalorier mindre än behovet per dag.

Matlogga en vecka eller två för att få känsla för vad olika livsmedel innehåller. Sedan kan man det där.

Väg dig inte varje dag, sänker moralen.
    Bäst är att väga sig långt efter helgen, typ onsdag och fredag morgon.

Hitta ersättning för kolhydrater, lär dig laga goda sallader med kött i, det måste vara gott. Tuffa tider i ekonomin men det är värt att lägga några kr på färska örter.

Räkna inte med att gå ned i vikt av träningen. Däremot är det moralhöjande att röra sig, man blir gladare i sinnet och får lättare att följa dieten.
    Promenader tar bort smärta efter några veckor. 
    Stirra dig inte blind på 30 minuters promenad per dag. Hellst 15 minuter snabb gång, men hellre 15 minuter långsam än ingen alls.

Bort med läsk, godis, snacks. Försök ta något annat gott på unnadagar. I lagom mängd kan man köra salta pinnar, popcorn, eller jordnötter med skal.

Att man behöver frukost är en myt. Kan vara svårt att sluta om man är van men här kan man vekligen skära ned på kolhydrater. En god omelett med lite räkor, lök och dill med tomater är ett bra alter alternativ.

Lär dig älska kål. Massor med nyttigt och nästan inga kalorier.

Obs. Om man går in för riktig hardcore kolhydratsfattig, nära noll, kost så är det inte nyttigt att leva så för länge. Men några månader är ingen fara.

Fyll på med vatten och ibland en vitamintablett eller två.

Lycka till !

• Anonym (Anna)

Jag rekommenderar starkt ullrika davidssons kurser, fiNNs ett rätt stort utbud på olika kurser man kan gå. Själv gick jag 10 kg klubben som går ut på att man ska gå ner 10 kg på sex veckor. Jag gjorde dock inte det men väl behövda 6,5 kg. Berodde nog antagligen på att jag inte hade ett så högt BMI, ca 27,5 för de flesta gick ner 10 kg faktiskt. Hur som helst maten var god och lättlagad och det blir en annan sorts motivation när man betalar för det, (ingen jättekostnad, räknar man bort allt man brukar stoppa i sig går man nog +) sen är man ju också i grupp som man får pepp och stöd från. För egen del funderar det Inge vidare med Nutrilettpulver och liknande, bättre och äta mat och också lära sig nåt som fungerar framåt.

Lycka till!

• Anonym (162)

Jag är gärna på. Är 162 cm och väger idag 77 Kg. Börjar förbereda mig mentalt att starta på riktigt efter nyår.
    Har gymkort och den senaste månaden har ju vart lite sisådär. Ska dra ner på kolhydrater så inga mer mackor till frukost, kvällsmål utan satsa istället på ägg, kvarg mm dvs mer protein. Tänka överlag mindre kolhydrater samt aldrig äta mer än vad som ryms på en 22-23 cm tallrik. (Vilket idag är dagens mått på en assiett) 

• Anonym (Anna)

Hur går det? Nånsin kommit igång? Tänkte också köra ett race, inte riktigt klar på om jag startar måndag eller nästa måndag..

• Anonym (168/80 start)

Här är jag! Jag ska börja på måndag tänkte jag. Gjort en beställning på mathem så att jag har rätt ingredienser och för att underlätta allt ska jag göra matlådor för veckan med nyttig och bra mat. Sen är jag igång! Är 168 på 80 kg, lite för stor med andra ord. Har även halsbränna rätt ofta och ont i knän jag önskar bli av med. Fysiskt sett trivs jag med min kropp när jag är påklädd men avklädd är en helt annat sak. Det ska det ändras på! 

• Anonym (Me)
    Anonym (Anna) skrev 2024-01-06 22:15:12 följande:

Hur går det? Nånsin kommit igång? Tänkte också köra ett race, inte riktigt klar på om jag startar måndag eller nästa måndag..

Tänk på vad  du äter å gör från måndag så kan du följa de ingen direkt start :)
  • Anonym (Jag)

Skit i pulver , så fort du slutar så går du upp
    väg maten lite kolhydrater mycket protein 

• Anonym (Mot klänning)

Hej...

Gick inte citera i tråden men tackar för alla förslagHjärta

Vågen står på -2,4 och det bästa är att jag enbart är hungrig vid kvällsmaten, då jag får äta riktig mat, annars kör jag pulver eller äpple...

Stegen har jag inte hittat motivationen för nu i kylan, insåg förskräckt i förrgår att mina termobyxor sitter som ett skinn och är omöjliga att knäppaDöd.

• Anonym (Mot klänning)

Visst vill man att det ska gå fort ner, jag I alla fall, men är nöjd att det i alla fall går neråt...

Dag 11 och -3,3 på vågen.. 

Jag blandar lite nutrilett med vanlig mat, men försöker hålla varje måltid till max 150 kcal. Då kan jag äta så ofta jag vill utan att behöva räkna kcal slaviskt...

Säkert inbillning men jag får dra upp byxorna varje gång jag suttit ner, då de där 3 kilona gar nog försvunnit runt midjan...

Hur går det för er andra?

Svar på tråden 🏝 Mot: Sommaren 2024 🏖 (viktminskning)