Obefintlig studiemotivation, ångest (utbränd igen?)
Jag mår så fruktansvärt dåligt just nu. Har sedan tidigare GAD (generaliserad ångestsyndrom), panikångest, social fobi, OCD (tvång) och bipolär sjukdom. Har även tidigare varit sjukskriven pga. utmattning.
För närvarande studerar jag på avancerad nivå för att ta en masterexamen. Är på sluttampen och håller på att skriva mitt examensarbete som ska vara inlämnat om knappt två veckor. Studiemotivationen är obefintlig. Skrivandet har gått otroligt trögt och jag har otroligt mycket kvar att skriva.
Kan öppna mitt dokument men jag bara sitter där och stirrar på texten. Kan inte förmå mig att komma igång. När jag väl kommer igång med arbetet så är klockan omkring midnatt vilket innebär att jag alltid sitter på nätterna och skriver i ren panik.
Nu när deadline för inlämning närmar sig väldigt snabbt så känner jag hur stressnivån bara stiger och stiger. Ändå har jag extremt svårt att komma igång. Av oklar anledning så kommer jag aldrig igång med att skriva under dagtid. Det är alltid på kvällen/natten som jag skriver. Dygnsrytmen blir mer och mer rubbad.
Har gett mig fan på att klara av att skriva klart allt och lämna in arbetet innan deadline. Men det är så fruktansvärt svårt.
Är det någon som har något bra tips på hur jag får tummen ur? Det finns bara ett examinationsdatum denna termin, om man inte är klar eller får oförväntade förhinder så är nästa examinationstillfälle först i maj/juni någongång..
Hjälp. :(