• Anonym (T)

Vad ska jag tänka på?

Ska träffa min pojkvän snart och han är under förberedelser för bodybuilding tävling. Något jag behöver tänka på? Ska spendera dagar med honom.

• Svar på tråden Vad ska jag tänka på?
  • Anonym (omega)
    Anonym (T) skrev 2023-12-28 11:54:06 följande:

Ska träffa min pojkvän snart och han är under förberedelser för bodybuilding tävling. Något jag behöver tänka på? 

Du kan ju börja med att tänka på om det verkligen är optimalt för dig på sikt, att vara tillsammans med en tävlande bodybuilder.
  • Anonym (T)
    Anonym (omega) skrev 2023-12-28 11:59:28 följande:
    Du kan ju börja med att tänka på om det verkligen är optimalt för dig på sikt, att vara tillsammans med en tävlande bodybuilder.
    Jo men syftade på tiden nu vi ska ses under hans förberedelser.
  • linani

Han kommer antagligen lägga en stor del av sin tid på att tillreda och äta (för oss andra) riktigt tråkig mat. Träna mycket, eller göra andra saker för att optimera kaloriförbränningen.
    Är det nära tävling är han troligen grinig och ofokuserad på annat än sin kropp, och mår kanske dåligt av den press han utsätter sig för.

• Anonym (T)
    linani skrev 2023-12-28 12:50:09 följande:

Han kommer antagligen lägga en stor del av sin tid på att tillreda och äta (för oss andra) riktigt tråkig mat. Träna mycket, eller göra andra saker för att optimera kaloriförbränningen.
    Är det nära tävling är han troligen grinig och ofokuserad på annat än sin kropp, och mår kanske dåligt av den press han utsätter sig för.

Tävlingen är i mars. Vet inte vad som klassas nära?
  • linani
    Anonym (T) skrev 2023-12-28 13:04:37 följande:
    Tävlingen är i mars. Vet inte vad som klassas nära?
    Det är skillnad på träningsupplägg 3 månader respektive 3 veckor före en tävling. Äta rätt och träna hårt kommer antagligen vara prioriterat för honom.

Men varför frågar du inte din kille? Ingen här vet ju hans exakta rutin. Det är väl bra att ni stämmer av era planer och förväntningar så ingen behöver bli irriterad eller besviken.
Svar på tråden Vad ska jag tänka på?