• Anonym (Gott nytt år)

Trodde att 2023 skulle bli "mitt år"

Jag skapade ett konto på en dejtingsajt för första gången i mitt liv... jag försökte göra allt för att tro mer på mig själv och våga ändra saker i livet för att må bättre...

Men, summering av detta år: Bättre än förra året- men fortfarande en frustrerande lång väg att gå för att må bra i livet.

2024... kanske det blir året livet vänder?
    Känner mig så otålig, det är så mycket jag vill, men förmår mig inte att ta mig framåt i livet på alla sätt jag vill. 

Ångest och sådant sätter käppar i hjulet.
    Nyårslöften/mål för året som kommer blir i alla fall:

Ha en fungerande vardag. (Ska studera).

Våga utmana mig själv, även om det bara är små steg. Exempelvis- bli mer modig socialt.

Träna och röra på mig mer.

Tänka på att äta nyttigare.

Hur tänker ni inför nya året?
    Gott nytt år alla!
  • Svar på tråden Trodde att 2023 skulle bli "mitt år"
  • Anonym (Johanna)

Det låter som du är på god väg och har fått resultat även om de är mindre än du önskat. Förändring tar tid, så kämpa på och försök ha tålamod. Tänk på vad du åstadkommit när det känns motigt. 

Jag gillar inte nyårslöften och har sällan avgett några men i år har jag tänkt att i alla fall tänka att jag ska äta mer frukt/grönsaker och utmana mig att testa de flesta maträtter som serveras på jobbet. Extremt kräsen gällande mat och har ungefär likadana matpreferenser som en treåring. 

Möjligtvis försöka utmana mig själv mer socialt men jag vet inte. Jag har ett socialt utmanande arbete och därför har jag sällan behov eller utrymme för mer. Men det är klart, det kanske skapas ett större behov?

Svar på tråden Trodde att 2023 skulle bli "mitt år"