• mrscool

    Gravid - mensvärk?

    Hej! Har äntligen fått ett plus på stickan (snarare 4 då jag tvivlade på alla trots jäkligt tydliga streck) enligt min mensapp är jag v.4+4 så ganska tidigt men jag har sån mensvärk att det känns som nåt är fel?? Dels framtill men även mycket i ländryggen som jag vanligtvis har då jag har mens, jag har förstått att det är vanligt med lite molande värk då livmodern växer men det här känns inte som lite värk? Kan något vara galet redan? 

  • Svar på tråden Gravid - mensvärk?
  • Anonym (L)

    Jag hade dödsmensvärken från helvetet i vecka 4-6 ungefär. Hade aldrig upplevt en sån smärta i tjejmagen innan, så jag var övertygad om att det var MF på G. Har ett MF i bagaget som började som en svår mensvärk så var livrädd för att det skulle hända igen. 

    Fick ingen hjälp alls av 1177 och liknande som skriver att man kan känna "lite molvärk". Om det känns som att man håller på att gå sönder då??? Är det normalt? Till slut hörde jag från mamma att hon hade väldigt svår värk i livmodern när hon väntade mig och då blev jag lite lugnare.

    Nu är jag i v 11 och den värsta värken har lagt sig. Gjorde tidigt ultraljud i vecka 8 och fick se ett litet pickande hjärta, så allt ser bra ut.

    Så länge du inte blöder tror jag inte du har något att oroa dig för. Det är livmodern som växer, och det kan göra riktigt ont.

    Håller tummarna för att allt går bra.💕

Svar på tråden Gravid - mensvärk?