• Anonym (Vill byta)

Omskola sig till vad?

Hej, nytt år och jag vill ändra på mitt arbetsliv till det bättre. Jag vill ha ett yrke där jag orkar arbeta och inte som nu att jag är helt slut med ångest över otillräcklighet. Jag är lärare nu. Jag vill gärna ha ett yrke där jag kan jobba hemifrån också, det hade varit jättebra för mig och mitt mående men det är inte det viktigaste... Det viktigaste är att jobbet fungerar bra med mitt liv, och då kan det inte vara arbeten där man jobbar olika tider, eller sent och blir inkallad hur som helst. Jag behöver lite mer inrutat för att må bra. I dagsläget jobbar jag deltid för jag pallar inte heltid i skolan om jag ska orka ta hand om mig själv och mina barn. 

Problemet är att jag bor i en ganska liten kommun och pendlingsavstånd till städer är långa. Så det bör ju vara något som behövs även i små kommuner.  Någon som kan hjälpa mig att fundera ut något?

• Svar på tråden Omskola sig till vad?
  • Anonym (Alex)

Lokalt är det stor brist på busschaufförer.  Färdtjänst. Även lastbilschaufförer.

• Anonym (Red)

Kanske något inom kommunens verksamhet? Byggande eller dylikt? (då handläggeri som eventuellt kan skötas hemifrån) vilken typ av lärare är du? Finns det något du kan spinna vidare därifrån? Du kanske kan jobba som lärare via zoom möten? Du kan ju fundera ut egna kurser, kanske kontakta Medborgarskolan eller dylikt?

Kanske statistiker? 

Några idéer.

• Anonym (Vill byta)
    Anonym (Alex) skrev 2024-01-01 23:11:31 följande:

Lokalt är det stor brist på busschaufförer.  Färdtjänst. Även lastbilschaufförer.

Tyvärr är jag rädd för att framföra stora fordon ;) jag tycker det är obehagligt tyvärr och jag bor där det är mycket snö om vintrarna och det är knappt görbart för mig att pendla som jag gör nu (men det måste jag tyvärr som det är nu). 
  • Mittkonto