Är ni sjukare nuförtiden?
Efter pandemin upplever jag att både jag själv och många andra är sjuka eller iaf förkyldare betydligt mer än tidigare. Tycker jag har förkylningar konstant. Va aldrig så här innan. Hur är det för er ?
Efter pandemin upplever jag att både jag själv och många andra är sjuka eller iaf förkyldare betydligt mer än tidigare. Tycker jag har förkylningar konstant. Va aldrig så här innan. Hur är det för er ?
Vi hade ett rejält skov med virus och var sjuka hela okt och 2,5 v i november, men sen dess är vi odödliga- har rest och varit i alla möjliga miljöer med hundratals personer hela jul och nyår men inget nytt halsont av det, nu mår vi prima.
Så jag tror kanske bara det är en våg man måste igenom, och sen blir det normalt igen. Vi hade både influensa och covid (för tredje gången) plus nåt annat skit.
Nej, snarare friskare än vanligt.
Nej, inte jag. Jag är tvärtom friskare nu.
Hade covid 3 gånger, det var lite småjobbigt, särskilt första gången som var precis i början innan jag var vaccinerad.
Jag är alltid vaccinerad mot influensan, så den har jag inte haft på åratal. Så himla skönt att bara ha 1-2 sjukdagar per år. I princip aldrig förkyld.
Efter min första omgång covid blev jag småsjuk oftare än vanligt. Nu har immunförsvaret äntligen repat sig och jag har klarat mig undan 3 omgångar influensa på jobbet.
Jag har aldrig varit så frisk som under och efter pandemin. Inte en fullt utvecklad förkylning på flera år.
Men som också motsägs av att jag i december fick min första förkylning sedan innan covid, en förkylning som var i princip omöjlig att bli av med.
Nope. Eftersom jag valde att inte vaccinera mig och att inte isolera mig så har inget sabbat mitt immunförsvar. Samma gäller min familj.
Vi drar på oss 1-2 förkylningar eller liknande per år som vanligt.
Nope. Eftersom jag valde att inte vaccinera mig och att inte isolera mig så har inget sabbat mitt immunförsvar. Samma gäller min familj.
Vi drar på oss 1-2 förkylningar eller liknande per år som vanligt.
Oförändrat. Är knappt aldrig sjuk.