• Alex författaren

Hur svårt kan det vara att dejta i Uppsala, när man är 40 år gammal?

Hej! Jag är en förtiårs gammal kille, som ser väldigt bra ut för att vara i den åldern. Bor i Uppsala, är singel just nu, men tyvärr så har jag det väldigt svårt att hitta en tjej att dejta. Är väldigt social och har ett bra självförtroende, men kan ändå inte övertyga en tjej att ens dejta mig. Har även provat dejtingappar och tänkt att det är inget effektivt alternativ för mig. Jag skulle behöva lite värdefulla tips från er, Uppsala tjejer! Hur skulle det vara bra för mig, och dessutom effektivt, att hitta en trevlig tjej att gå på en dejt med? Finns det något ställe här I Uppsala, som är perfekt så att man kan flörta, samtala och potentiellt hitta en tjej att gå på en dejt med? Ha alltid i tankarna på, att jag är 40 år gammal!

• Svar på tråden Hur svårt kan det vara att dejta i Uppsala, när man är 40 år gammal?
  • Anonym

Strunta i dejtingappar, det är skit.
    Se till att ta dig till sammanhang där det finns människor.
    Gå med i en förening, börja någon lättsam kurs på vuxenskolan, börja sjung i kör, gå  med i politiskt parti , matlagningskurs
    Börja träffa människor helt enkelt, roligare sätta att lära känna varandra på än att sitta och pressa på dejter

• Alex författaren

Vad för slags träning är soultrain, egentligen? Och vad är BJ för slags ställe? Har ingen aning.

• Alex författaren

Vuxenskolekurs idéen värkar rimlig, då jag har ändå tänkt att studera vidare, för att få behörighet till högre utbildning på universitetet. Att sjunga i kören... hmm, skulle jag kunna sjunga lika väl som jag skriver sånger och dikter, ja då skulle jag tänka mig att jag passar i en kör, men ack nej, är väldigt dålig på att sjunga överhuvudtaget. Några bra tips på matlagnings kurser som finns tillgängliga i Uppsala kanske? Ställen menar jag!

• Anonym (My)
    Alex författaren skrev 2024-01-03 20:32:47 följande:

Vad för slags träning är soultrain, egentligen? Och vad är BJ för slags ställe? Har ingen aning.

Bor du verkligen i Uppsala?? Soultrain kan väl närmast jämföras med dansträning eller dricka-vin-träning typ varannan fredag. Gratis inträde på BJ, Birger Jarl, Uppsalas uteställe. Där är det fullt av +35-åringar dessa kvällar! 
  • Alex författaren

Jag bor faktiskt i Uppsala. Känner även till Birger Jarl, men har inte varit där på väldigt länge! Typ flera år, då jag hade flyttat ifrån Uppsala och bot borta från min hemstad, men flyttat tillbaka sen fem år. Tack för det påminnande tipset. Inget illa menat! Ska ta mig ann en soultraining, samt visa vad jag går för, flirtigt menat!! Ses hos Birger Jarl, på fredagarna!

• Anonym (Kr)
    Anonym skrev 2024-01-03 19:23:22 följande:
    Hur svårt kan det vara att dejta i Uppsala, när man är 40 år gammal?

Strunta i dejtingappar, det är skit.
    Se till att ta dig till sammanhang där det finns människor.
    Gå med i en förening, börja någon lättsam kurs på vuxenskolan, börja sjung i kör, gå  med i politiskt parti , matlagningskurs
    Börja träffa människor helt enkelt, roligare sätta att lära känna varandra på än att sitta och pressa på dejter

Ser det här tipset då och då. Men helt ärligt, vad är det för tjejer som man får träffa på föreningar, körer, matlagningskurser och i kör? 

Bästa utanför dejtingappar måste väl bara vara att gå upp till tjejer man tycker ser intressanta och fråga om nummer?
  • Anonym (Jullan)

Börja nån hobby istället typ dreja krukor pardans eller bingo 
    blir ett naturligt alternativ att träffa en kvinna i mogen ålder 

• Alex författaren

Både hobby tipset och att bara gå fram till intressanta tjejer och fråga om deras nummer finner jag som bra tips. Men hur ofta brukar den där att bara approacha vägen, fungera egentligen? Jag är en väldigt självsäker kille. Inte rädd eller blyg att gå fram till tjejer. Problemet ligger förmodligen i mitt sätt att bli en spännande person talsmässigt, då jag inte har det intressanta talet som styrka gällande att snabbt fånga tjejernas intresse. Har fått några avslag när jag prövat approach vägen. Men lite vet tjejerna om att den killen dem valt att inte lita på, skulle faktiskt vara en av deras absolut bästa pojkvänner, gällande både relationsmässigt och från njutnings perspektivet med! Jag lever nämligen upp till ryktet som en person, född under vädurens stjärntecken att vara enormt passionerad i sängen. Plus att jag är väldigt kärleksfull, gillar att kramas och är definitivt för jämställdhet i en relation. Blir varken lättkränkt eller elak. Kan bli en smula arg ifall jag känner mig orättvist behandlad, men inget farligt lägge  dock!! Alla mina ex flickvänner hade enbart snälla ord att säga om mig, och alla relationer hade blivit avbrutna på ett lungt och fint sätt, då dem hade fått en kram och min förståelse med. Dem enbart bra orden hade jag fått veta genom gemensamma vänner! Har inte varit i ett förhållande inom loppet av sju år, och saknar ett så väldigt mycket!! Synd bara att tjejer här I Uppsala känner inte mig, då jag varit borta ifrån stan under en väldigt lång tid...

• Anonym (Kr)
    Alex författaren skrev 2024-01-03 22:30:56 följande:

Både hobby tipset och att bara gå fram till intressanta tjejer och fråga om deras nummer finner jag som bra tips. Men hur ofta brukar den där att bara approacha vägen, fungera egentligen? Jag är en väldigt självsäker kille. Inte rädd eller blyg att gå fram till tjejer. Problemet ligger förmodligen i mitt sätt att bli en spännande person talsmässigt, då jag inte har det intressanta talet som styrka gällande att snabbt fånga tjejernas intresse. Har fått några avslag när jag prövat approach vägen. Men lite vet tjejerna om att den killen dem valt att inte lita på, skulle faktiskt vara en av deras absolut bästa pojkvänner, gällande både relationsmässigt och från njutnings perspektivet med! Jag lever nämligen upp till ryktet som en person, född under vädurens stjärntecken att vara enormt passionerad i sängen. Plus att jag är väldigt kärleksfull, gillar att kramas och är definitivt för jämställdhet i en relation. Blir varken lättkränkt eller elak. Kan bli en smula arg ifall jag känner mig orättvist behandlad, men inget farligt lägge  dock!! Alla mina ex flickvänner hade enbart snälla ord att säga om mig, och alla relationer hade blivit avbrutna på ett lungt och fint sätt, då dem hade fått en kram och min förståelse med. Dem enbart bra orden hade jag fått veta genom gemensamma vänner! Har inte varit i ett förhållande inom loppet av sju år, och saknar ett så väldigt mycket!! Synd bara att tjejer här I Uppsala känner inte mig, då jag varit borta ifrån stan under en väldigt lång tid...

Om du är grym i sängen så är mitt stalltips att hitta någon eller några KK. Ligg med dem tills någon utvecklar känslor.
  • Anonym (troligen)

Om du har svårt att få en dejt så är du nog inte så snygg som du tror

• Kvinna7

Blir nyfiken på varför det tagit slut med de kvinnor du haft förhållande med? Där kanske en del av problemet ligger. Utseendet är inte allt eller hur man är i sängen. Hur man är som person är mer viktigt. Och håller med, dejtingappar är svåra. Vill du hitta en kk så visst, men något långvarig är tveksamt. Att träffa någon på krogen för något allvarligt brukar sällan fungera. Träna på gym, gå en kurs, umgås med vänner. Där kan du finna någon/ från en kvinna i norra Stockholm.

• Anonym (troligen)
    Kvinna7 skrev 2024-01-04 12:06:48 följande:

Blir nyfiken på varför det tagit slut med de kvinnor du haft förhållande med? Där kanske en del av problemet ligger. Utseendet är inte allt eller hur man är i sängen. Hur man är som person är mer viktigt. Och håller med, dejtingappar är svåra. Vill du hitta en kk så visst, men något långvarig är tveksamt. Att träffa någon på krogen för något allvarligt brukar sällan fungera. Träna på gym, gå en kurs, umgås med vänner. Där kan du finna någon/ från en kvinna i norra Stockholm.

Nja, i ytliga och väldigt narcissistiska Sverige 2024 år ÄR utseende allt, iaf om du öht ska få kontakt med andra. Personlighet kommer senare när man börjar lära känna varandra... jag menar vem tror du folk hellre svara på på tinder, kontaktannonser eller whatever... den snygga eller den fula?
  • Anonym (Error)

Kan förstå att det inte funkar på dejtingappar. Förlåt, men du skriver illa. Väldigt illa. Sedan tror jag att du ska tagga ner en aning på hur fantatisk du är. Om du varit så snygg och bra hade du inte haft problem att hitta en dejt.

• Anonym (troligen)
    Anonym (Error) skrev 2024-01-04 12:28:22 följande:

Kan förstå att det inte funkar på dejtingappar. Förlåt, men du skriver illa. Väldigt illa. Sedan tror jag att du ska tagga ner en aning på hur fantatisk du är. Om du varit så snygg och bra hade du inte haft problem att hitta en dejt.

Håller med, en person som påstår att hen "ser väldigt bra ut" blir jag genast skeptiskt för och min första tanke blir... ok behöver man kalla sig själv för snygg så är man förmodligen inte så snygg för människor som vet att de är snygga behöver inte nämna det, eller så är man kanske snygg men saknar all slags ödmjukhet och har en väldigt uppblåst bild av sig själv. 

Kombinerar man det med att det kanske går så bra med att hitta någon så börjar man fundera på hur det står till med självinsikten?

Om TS uttrycker sig likadant på dejtingappar, sajter, etc så kan man ju förstå varför det inte går så bra. Det ger lite narcissistiska vibbar.
Svar på tråden Hur svårt kan det vara att dejta i Uppsala, när man är 40 år gammal?