• Anonym (Anonym)

Är kollegan intresserad?

Har en kollega som är mycket yngre än vad jag är.
    jag har sett att han tittar mycket på mig så fort han har chansen. Han ler när han ser mig.
    i personalrummet pratar han ofta med mig om inte andra är där, då är det ungefär som om jag inte riktigt finns.
    skäms han kanske, rädd för vad andra ska tro.
    han berättar saker som har hänt under dagen och frågar även hur min dag varit.
    han brukar fråga vad jag ska göra när helgen kommer.
    är han intresserad, känner att vi har en stark attraktion mellan oss. Svårt att förklara den känslan

• Svar på tråden Är kollegan intresserad?
  • Anonym (Plösen)

Vad har du att förlora om du tar reda på detta?

• Anonym (Anonym)

Det jag har att förlora är väl att det blir en jobbig situation när vi arbetar ihop. 

• Anonym (Singel eller)

Föreslå något oskyldigt efter jobb

• Anonym (Nej)

Låter som normalt beteende mellan kollegor på jobbet, artighetsvänlighet och social kompetens.

om han varit intresserad av dig romantiskt så skulle det väl funnits lite mer att gå på än artighet och lite leenden? Att tro att alla är intresserade för de småpratar i fikarummet och let när blickar möts känns lite omoget. Har massor med yngre män på mitt jobb som beter sig så och har aldrig tänkt tanken på att drt skulle vara något annat är kollegialt hyfs.

Ni får väl utveckla era samtal för och se om det leder till flörtighet. 

• Anonym (Anonym)

Hade gärna gjort det? Nu lever jag ett liv med sambo och barn. Jag älskar min sambo men saknar den där spänningen. 

Sen är han mycket yngre än vad jag är också.

• Anonym (Singel eller)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-01-04 16:20:48 följande:

Hade gärna gjort det? Nu lever jag ett liv med sambo och barn. Jag älskar min sambo men saknar den där spänningen. 

Kör hårt.  Lite otrohet med en yngre kollega är värt alla risker

Eller så reder du ut ditt nuvarande förhållande först
  • Anonym (Plösen)

Bättre att ta upp det med berörda än att vi ska gissa fram nåt.

• Anonym (men fattar ni inte?)

Din syster skulle nog säga att han inte är intresserad.

• Anonym (Kaffiga drakprutten)
    Anonym (men fattar ni inte?) skrev 2024-01-04 19:05:22 följande:

Din syster skulle nog säga att han inte är intresserad.

Tror att syrran har rätt här. Inget intresse. Som vanligt.
  • Anonym (E)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-01-04 16:20:48 följande:

Sååå.. vad är problemet?
    lite oskyldigt flirtande för att känna lite pirr är väl ok i sin enkelhet. Är det lite pirr du vill ha så får du ju det just nu av denna uppmärksamhet. 

Skulle råda dig att inte ta det vidare än så. För nej, han kommer inte vilja ha en relation med dig, han kommer inte vilja bli bonuspappa. Hans ev intresse för dig är rent sexuellt isåfall och spännande. Det är inte amoröst och han kommer inte hålla sig till enbart dig. Du är intressant för honom men inte speciell.

Så om du älskar din man men känner att spänningen svalnat- löst DET problemet. Du kommer annars riskera att gå från att vara fru till att bli en ung mans madrass. Den resan nedåt kan knappast vara värt det.
Svar på tråden Är kollegan intresserad?