• Anonym (Sigurd)

Någon som sett Netflix serien I AM A STALKER?

Tycker serien verkar ge bra insikt på Stalkers beteenden och konsekvenser. 
    Serien kan nog dem flesta lära sig om. Jag tror även att Stalkers kan lära sig av den genom o känna igen sig i andras beteenden i serien som kanske blir en ögon öppnare för dem o kanske hjälper det dem att söka den rätta hjälpen.

• Svar på tråden Någon som sett Netflix serien I AM A STALKER?
  • Anonym (Peterfrölunda)

Kanske t ex om man ideligen kontaktar någon som varit barnskådespelare men nu är vuxen och sedan anser att det är hans fel att man har kontakt för att han svarar.

• Anonym (Sigurd)

Ja kanske de, jag tänkte kanske på allvarligare ställning som att hacka o kartlägga någons liv. Eller att ta kontakt med en kvinna eller man och dyka upp där personen ofta är. Eller att sätta sånna där tags med gps på någons bil eller hacka o kolla gpsn på offrets mobil. Jag tror att det blivit vanligare att Stalkers kollar deras offers gps för att se var dem befinner sig. Trots att personer fått veta upprepade gånger att det dem gör är ovälkommen så fortsätter dem. 

• Anonym (Peterfrölunda)

Jag kanske hintade lite om en specifik grej som händer ju nu. Men i övrigt håller jag helt med dig.

• Anonym (Fåntratt är du)
    Anonym (Peterfrölunda) skrev 2024-01-04 20:21:29 följande:

Kanske t ex om man ideligen kontaktar någon som varit barnskådespelare men nu är vuxen och sedan anser att det är hans fel att man har kontakt för att han svarar.

Då kan ju barnskådisen sluta förfölja människor själv till att börja med. Om han inte vill bli kontaktad i retur.
  • Anonym (Peterfrölunda)
    Anonym (Fåntratt är du) skrev 2024-01-04 20:35:59 följande:
    Då kan ju barnskådisen sluta förfölja människor själv till att börja med. Om han inte vill bli kontaktad i retur.
    Vi hade ett avtal om att vi ogillade varandra och allt var tyst och skönt under några dygn. Vad hände sedan i pm?
  • Anonym (Sigurd)

Jag själv är med om att någon läser mina sms, kollar min mobil några ggr om dagen o ibland inget på några dagar. Till en massa andra saker. Ingen ska ju läsa mina sms eller kolla min gps eller andra saker. Det har gjort att jag inte längre kan ha vänner då jag inte kan kontakta dem för att jag inte vill att min stalker ska veta något. Vem jag skriver med eller umgås med. Så idag lever jag ett väldigt väldigt ensamt och isolerat liv pga av det någon annan utsätter mig för. I snart 2 års tid har jag försökt få fram vem exakt det är. Och så kommer nog resten av mitt liv se ut nu. Det sjukaste jag varit med om. 

• Anonym (Peterfrölunda)
    Anonym (Sigurd) skrev 2024-01-04 20:42:00 följande:

Jag själv är med om att någon läser mina sms, kollar min mobil några ggr om dagen o ibland inget på några dagar. Till en massa andra saker. Ingen ska ju läsa mina sms eller kolla min gps eller andra saker. Det har gjort att jag inte längre kan ha vänner då jag inte kan kontakta dem för att jag inte vill att min stalker ska veta något. Vem jag skriver med eller umgås med. Så idag lever jag ett väldigt väldigt ensamt och isolerat liv pga av det någon annan utsätter mig för. I snart 2 års tid har jag försökt få fram vem exakt det är. Och så kommer nog resten av mitt liv se ut nu. Det sjukaste jag varit med om. 

Hur får du reda på att detta sker?
    Anonym (Peterfrölunda) skrev 2024-01-04 20:38:06 följande:
    Vi hade ett avtal om att vi ogillade varandra och allt var tyst och skönt under några dygn. Vad hände sedan i pm?
    Som sagt. Vill man inte ha kontakt så förföljer man inte någonfrån en nätplats till en annan och hintar om vem man är gång på gång.  Skapar bara förvirring när man sedan påstår sig inte vilja något med personen.
  • Anonym (Peterfrölunda)
    Anonym (Fåntratt är du) skrev 2024-01-04 20:43:02 följande:
    Som sagt. Vill man inte ha kontakt så förföljer man inte någonfrån en nätplats till en annan och hintar om vem man är gång på gång.  Skapar bara förvirring när man sedan påstår sig inte vilja något med personen.
    Jag hade inte varit inloggad alls sedan vi var överens om att vi ogillade varandra. Inget skrivet, ingen tid inloggad. Nästa gång jag loggade in, fanns där ett nytt pm helt spontant. Det var det inte jag som inbjöd till.
    Anonym (Peterfrölunda) skrev 2024-01-04 20:45:34 följande:
    Jag hade inte varit inloggad alls sedan vi var överens om att vi ogillade varandra. Inget skrivet, ingen tid inloggad. Nästa gång jag loggade in, fanns där ett nytt pm helt spontant. Det var det inte jag som inbjöd till.
    Du har hintat nog så många gånger om din identitet innan det där PMet så..

Och lägg ner ditt stalkerfjanteri. Hänger man båda två på samma två platser sen ca 10 år tillbaka så är det inte tal om nån förföljelse.

Du är en egofixerad alkis som bara försöker smickra dig själv här.
Svar på tråden Någon som sett Netflix serien I AM A STALKER?