Vad gör ni med alla julkort/gratulationskort och andra kort?
Vart gör ni av dom? Sparar/ kastar lr använder dom till något?
Vart gör ni av dom? Sparar/ kastar lr använder dom till något?
Slänger när de börjar kännas inaktuella.
Nej, ett undantag: Folks tack-för-att-ni-kom-på-vårt-bröllop-kort får vara kvar, om det är foto på brudparet i, och det brukar det ju vara.
...fast även de korten tappar jag nog i och för sig bort efter några år.
Låter de stå framme ett tag, sen blir det sopan.
Sparar allt.... suck
Sparar alla kort som ungarna fått, i en kartong i klädkammaren.
Beror lite på - ser man att det är kort som någon lagt ner jobb på, typ egna fotojulkort, handgjorda kort etc så sparar jag dom. Vanliga köp-ett-storpack-och-krafsa på en namnteckning-kort åker ut efter ett tag.
Bröllopstackkort står framme, dop etc hamnar i ett album
Säger som Danbala *och hoppas att hon och de andra gästerna sparade våra tackkort...*
Slänger det mesta faktiskt.
Har sparat dom i alla år...slängde dom när vi flyttade till detta huset & inte har så gott om förvaringsytrymmen! Skönt!
Slänger alla julkort, grattiskort och såna liknande kort förutom tack-för-gratulationen-på-vårt-bröllop och såna kort med foton i - de sparar vi i en snygg låda med lock på.
Hamstrar!!
Har massor i gamala skokartonger, de mer aktuella har jag i en tidskriftsamlare.
Skönt att höra! Jag behövde lite peppning angånde just det här!
Har nyss flyttat och då åkte det ena efter det andra; möbler, småprylar, onödiga papper, tidningar och kläder... Det mesta skänkte jag till välgörenhet och en del gav/sålde jag till vänner...
MEN, det finns fortfarande ett 30-tal "banankartonger" kvar att sortera och gå igenom och jag vet att i ett antal ligger det just födalsedags/julkort och dräller!
Slänger dom i en låda brukar se dom igen när jag letar efter nåt eller flyttar
..julkorten klipper jag ut dom fina bilderna ( där det inte är skrivet på baksidan) gör ett hål med hålslagaren och använder nästa jul som namn lapp på julklapp...
Vykort då?
Själv skulle jag vilja slänga gamla julkort och vykort men de brukar åka ned i en låda och bli bortglömda.
Jag brukade spara alla gamla kort och brev, men nu slänger jag dem. Blir så trött på allt gammalt skrot som samlas på hög!
Men det kan ju vara kul att spara lite, man blir rätt glad när man hittar nåt gulligt gammalt kort som nån har skickat till en...
Slänger. Gillar inte sånt krafs som bara ligger eller står framme och tar energi.
De julkort/tackkort med foton i klipper jag ut ur "kortet" & sätter in i fotoalbumet. Resten brukar jag spara nåt år eller två sen kastar jag dem oftast. hemgjorda fina pyntkort sätter jag också in i fotoalbumet. (gillar att klipp & klistra)
De bröllopstacken vi fått har jag ramat in & satt på en tavellist i en av våra hallar! Synd att kasta sånt som folk lagt ner massa jobb/ pengar på!