• Anonym (Kaffedraken)

Att ha lite kul

Är det värre om en kille vill ha det, jämfört med om en tjej vill det?
    Jag har pratat med tjejer som sa att de mest ville ha lite kul, och läste nyss om en tjej som ville det. Hon är bitter över exet, och ska minsann visa att hon kan få andra nu. Lite så har det varit med andra tjejer jag pratat med. De hade nyss blivit singlar och nu ville de få bekräftelse och ha kul med olika killar.

• Svar på tråden Att ha lite kul
  • enola

Så länge man är öppen med sina avsikter så är det väl helt okej att bara vilja ha kul oavsett vilket kön man tillhör. 

• Anonym (Kaffedraken)
    enola skrev 2024-01-07 17:23:24 följande:

Så länge man är öppen med sina avsikter så är det väl helt okej att bara vilja ha kul oavsett vilket kön man tillhör. 

Ja, man ska vara ärlig. Men är det lika ok om en kille bara vill ha lite kul med tjejer?
  • enola
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-01-07 18:26:45 följande:
    Ja, man ska vara ärlig. Men är det lika ok om en kille bara vill ha lite kul med tjejer?
    Som jag skrev, så länge man är ärlig så är det helt okej oavsett vilket kön man tillhör.
  • Anonym (Kaffedraken)
    enola skrev 2024-01-07 18:49:44 följande:
    Som jag skrev, så länge man är ärlig så är det helt okej oavsett vilket kön man tillhör.
    Ja, fast så tänker inte alla. Faktum är att många inte gillar om en kille bara vill ha lite kul med tjejer.
  • enola
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-01-08 06:42:28 följande:
    Ja, fast så tänker inte alla. Faktum är att många inte gillar om en kille bara vill ha lite kul med tjejer.
    Och andra tycker tvärtom. Det är så världen fungerar, en del tycker si och en del tycker så.
  • Anonym (Kaffedraken)
    enola skrev 2024-01-08 10:43:29 följande:
    Och andra tycker tvärtom. Det är så världen fungerar, en del tycker si och en del tycker så.
    Ja, men jag tror att majoriteten av tjejer tycker på ett visst sätt. Fast inte när det gäller dom själva.
  • enola
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-01-08 10:44:55 följande:
    Ja, men jag tror att majoriteten av tjejer tycker på ett visst sätt. Fast inte när det gäller dom själva.
    Och jag tror är du tror fel. Du fokuserar på det som påverkar dig. Hur män behandlar kvinnor påverkar inte dig personligen.
  • Tink

Vad man är ute efter, beror på tusen faktorer som uppväxt, erfarenheter, vanor, moral, människosyn, sinnebilder och sociala och kulturella referenser.

Vissa som tagit sig ur sjuka och skadliga relationer vill återuppbygga sin självbild, då kanske på bekostnad av andra. Andra som låst in sig i relationer alldeles för tidigt i livet, kan uppleva en nyväckt nyfikenhet på andra sätt att leva med andra människor, och vill inte gå in i djupare relationer direkt. Vissa kanske har svårt att acceptera att den där intoxikerande dopamin-rushen i början av en relation oundvikligen övergår till ett lugnare stadium, där man inte längre tillbringar varje vaken stund på dagen med att tänka på den andra. Vissa  väljer kanske att medvetet bryta mot alla former av traditionella kärleksrelationer på grund av en inneboende osäkerhet och rädsla att bli lämnad

Jag personligen tror inte att det är någon större skillnad på kvinnor och män i detta avseende, men däremot tror jag att det är olika åldersspann där dessa fenomen främst förekommer.

Svar på tråden Att ha lite kul