• Åsa L

Ni som är runt v. 32! Hur mår ni och hur har ni det?

Jag är i v. 32 (31+2) och undrar lite över hur ni andra har det som är ungefär lika långt gångna?

Själv mår jag fysiskt ganska bra. Känner inte av foglossning eller värk någon annanstans, men har klåda över hela kroppen, hemsk halsbränna, ofta kramp om nätterna och dålig nattsömn, men allt det hör ju till.

Jag har gått upp 16 kg hittills. Mitt SF mått låg förra veckan (v.30 + 4) på 29 och enligt UL idag väger bebisen ca 1900 gram. "Den" rör sig olika mycket från dag till dag. Vissa dagar är det mycket rörelse i magen och sedan brukar ett par lugnare dagar komma. Det är mest rörelse på eftermiddagarna/kvällarna och jag känner ganska ofta av hicka. Jag känner att bebisen har blivit mycket större och hela magen rör. Jättemysigt att titta på tycker jag.

Jag håller på att bli galen på att gå och vänta just nu. Det känns som tiden står helt stilla. Funderar mycket på att det ska bli grönt och varmt innan det är dags och då känns BF verkligen långt borta. Som tur är har snön i alla fall börjat försvinna nu, så det händer något :) Alla mina tankar kretsar kring barnet. Det är det första jag tänker på när jag vaknar och det sista när jag somnar.

• Svar på tråden Ni som är runt v. 32! Hur mår ni och hur har ni det?
  • Mor i maj 06

Beräknad fösel 24 maj. Börjar känna mig sååååååååååå stor - har gått upp 10 kg. Mår ypperligt bra dock - kan fortfarande träna på sats och går till och från jobbet.

Men visst är det SEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEGT.
    Vi har köpt allt så allt är klart - känns skönt - speciellt om jag blir större...........

• marlene23

Jag är i v.31 (30+1) Bebisen rör sig olika varje dag, men vänder sig så att hela magen lyfter sig och sparkar så hårt att det gör ont ibland. Har börjat sova oroligt sen en vecka tillbaka och är ganska trött på eftermiddagarna.. kan bli lite smådeppig ibland, men annars mår jag bra. tänker precis som dig med att det ska bli grönt och varmt innan bebisen kommer.. längtar till attt ligga på en filt med älsklingen och bebisen, ha picnic och bara njuta i solen..

• marlene23

just det: hittills har jag gått up ca 11-12kg.

• JojjeC

Jag är i v.31 (30+5) är sjukskriven för onda sammandragningar. Mår annars väldigt bra har lite halsbränna på kvällarna och svårt att sova. Känner även en massa stickningar och ilanden ner i underlivet ingen annan som känner av det?? Det är väl säkert bebisen som trycker på. Min bebis sparkar mycket och hickar. Längar mer och mer efter den lilla/e. Har gått upp 9kg!

• Silence

Jag har också gått in i vecka 31, och börjar längta "på riktigt" efter kotten våran! Min graviditet har gått bra hittils har inga krämpor, men har dock börja fått sköna sura uppstöningar
    Har även börjat sova lite dåligt, och tycker det är jobbigt och bökigt att vända sig i sängen! Har nu gått upp 7-8 kilo.
    Vi har inte köpt nått alls än! inte ens nått litet klädesplagg Men det känns som om det börjar dra ihop sig till shopping snart Inte mig emot
    Är beräknad till den 2 Juni

• marlene23

har också halsbränna, sura uppstötningar och jobbigt att vända mig på natten.. har sedan två veckor också stickningar i underlivet

• Silence

Jag tror att jag känner av hicka ibland, långt ned i magen, hickan känns som en puls ungeför...eller känner jag fel då?

• marlene23

jag tycker mig känna bebisen kissa i magen ibland! känns som det låter i toaletten när det strilar!! men hicka har jag inte känt ännu. Däremot har jag känt bebisens hjärtslag/puls utanpå magen ända sen i början av grav.

• Sunka

jag är i vecka 31+5 i dag. beräknad födsel den 24 maj.
    Jag mår bra och pysslar med lite smått och gått om kvällarna. på dagarna sitter jag i skolbenken med stora högar av böcker.

Har börjat fått lite ont i svanken men annars är det inga problem.
    Känner mig mest orolig för att något ska hännde med det magiska inuti min mage.
    Börjar också på att bli nyfiken på vilket kön vi ska få:)

Vikt mässigt har jag gått upp 2 kil från min orginal vikt och 4 kilo från inskrivningen.
    Gick ner en hel del i början trotts att jag inte sprang och kräktes hela dagarna som många andra. Vill gå upp mer i vikt!!

Längtan är lång...

• anna 1983

hej hej..är i v. 33..mår hur bra som helst måste jag säga, halsbrännan är väl egentligen det ända jag kan klaga på för den är inte av denna värld...har dock sedan i går fått redig "mensvärk" har någon av er känt detta? är inte sammandragningar för det känns helt annorlunda..är det förvärkar kanske eller bebben som fixerar sig? så svårt när man inte har något att relatera till :)

längtar som en tok efter den lille..nu är det ju sååå nära men ändå många veckor kvar...sedan är jag fortfarande väldigt orolig att det skall hända något..ush..

Svar på tråden Ni som är runt v. 32! Hur mår ni och hur har ni det?