• skopunkt123

    Blödning i flera dagar och extrem smärta

    Hej!
    Jag och min sambo försöker få barn och är på 6:e försöket. Vi har använt oss av clearblue ägglossningstest varje månad. Denna månaden när jag skulle börja checka av ägglossningen på måndagen så blev det en glad gubbe direkt, vilket jag kände var skumt då jag inte känt av några ägglossningssyntom. Jag fortsatte testa och strecket på stickan blev svagare och svagare så började fundera på om det ändå var ägglossning jag hade på måndagen och helgen som var. På torsdagen vid läggdags fick jag EXTREMA magsmärtor i livmodern som gick över med alvedon efter någon timme, det har jag inte känt av något mer. På fredagen började jag få ljusrosa och bruna flytningar som hållt i sig 3 dagar. Kommit väldigt lite några gånger per dag. Idag och igår var det med ägglossnings flytning med mer klart blod i som en stringa. Jag funderar på om detta var ägglossnings smärta och blödning men ägglossningstesten visade väldigt svagt streck både onsdag-söndag så känns väldigt konstigt om det var det, så nu till min fråga, vad kan detta vara? Har aaaaldrig haft några mellanblödningar. Kan detta vara nidblödning?

  • Svar på tråden Blödning i flera dagar och extrem smärta
  • skopunkt123
    Anonym (Hmm) skrev 2024-01-08 13:19:03 följande:

    Låter som tidig mens.


    Kan det verkligen vara det? Det är ju inget ?rent? blod förutom liten strimla, och har inte haft mensvärk alls, för den extrema smärtan jag hade liknads inte mensvärk alls. Känns mer som nån sorts mellanblödning eller nidblödning? Blir lite rädd dock för den extrema smärtan jag hade. Vet inte vart man kan vända sig till vården om dessa frågor?
  • Anonym (Hmm)
    skopunkt123 skrev 2024-01-08 13:42:19 följande:
    Kan det verkligen vara det? Det är ju inget ?rent? blod förutom liten strimla, och har inte haft mensvärk alls, för den extrema smärtan jag hade liknads inte mensvärk alls. Känns mer som nån sorts mellanblödning eller nidblödning? Blir lite rädd dock för den extrema smärtan jag hade. Vet inte vart man kan vända sig till vården om dessa frågor?
    Ja, det är alltså början till mens om jag säger så. Mensvärk kan vara extremt stark, även om den inte varit det förut. Om du får fortsatta extrema smärtor under fler cykler så skulle du behöva prata med vården för att utesluta endometrios mm. Ta något smärtstillande så länge.

    Tekniskt sett kan man få ont under ÄL också men med tanke på att du får svagare tester så har du tydligen passerat den tiden.
  • skopunkt123
    Anonym (Hmm) skrev 2024-01-08 13:46:23 följande:
    Ja, det är alltså början till mens om jag säger så. Mensvärk kan vara extremt stark, även om den inte varit det förut. Om du får fortsatta extrema smärtor under fler cykler så skulle du behöva prata med vården för att utesluta endometrios mm. Ta något smärtstillande så länge.

    Tekniskt sett kan man få ont under ÄL också men med tanke på att du får svagare tester så har du tydligen passerat den tiden.
    Okej, ja absolut kan ju vara tidig mens men känns så konstigt att den kommer 10 dagar för tidigt och att jag inte haft något vanligt mensblod utan bara små flytningar som varit rosa/bruna? Och just att det var en helt annan smärta en någon slags mensvärk jag nånsin haft och har ändå haft extrema mensvärkar? Tänkte att 6:e försöker och nytt år skulle äntligen vara våran tur och blev lite glad över det när jag fick flytningen då jag tänkte att det var en nidblödning och värken var att ägget fäste eller något liknande, men kanske bara är att ge sig och se fram emot 7:e försöket? 
  • Anonym (Lycka till)

    köp ett gravtest och se efter :) var det nidblödning borde du kunna se på test nu 🤞

  • Anonym (Hmm)
    skopunkt123 skrev 2024-01-08 16:59:57 följande:
    Okej, ja absolut kan ju vara tidig mens men känns så konstigt att den kommer 10 dagar för tidigt och att jag inte haft något vanligt mensblod utan bara små flytningar som varit rosa/bruna? Och just att det var en helt annan smärta en någon slags mensvärk jag nånsin haft och har ändå haft extrema mensvärkar? Tänkte att 6:e försöker och nytt år skulle äntligen vara våran tur och blev lite glad över det när jag fick flytningen då jag tänkte att det var en nidblödning och värken var att ägget fäste eller något liknande, men kanske bara är att ge sig och se fram emot 7:e försöket? 
    Men vilken dag är du på nu? För du kan ju inte räkna att mensen börjar förrän du faktiskt blöder på riktigt, inte bara spottings eller streck eller så.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Lycka till) skrev 2024-01-08 17:01:52 följande:

    köp ett gravtest och se efter :) var det nidblödning borde du kunna se på test nu 🤞


    Om ts hade ÄL för bara en vecka sedan så lär det inte synas så här tidigt, då har ägget antagligen inte fäst ännu,
  • skopunkt123
    Anonym (Hmm) skrev 2024-01-08 17:14:40 följande:
    Men vilken dag är du på nu? För du kan ju inte räkna att mensen börjar förrän du faktiskt blöder på riktigt, inte bara spottings eller streck eller så.
    Osäker vilken dag jag är på men måste haft ägglossning på nyårsafton eller nyårsdagen om man tänker på ägglossningstesten som bara blivit svagare och svagare från nyårsdagen då det var glad gubbe. Så BIM -6/7 kanske. Nej jag tror verkligen inte detta är mens men vet verkligen inte vad det kan vara då allting är helt nytt och har inte varit med om det innan. Jag väntar ett tag så får jag se hur det utspelar sig
  • Anonym (Tja)

    Kroppen kanske bara försökte ägglossa. Man kan ju få positivt på test när kroppen försöker (fast inte luäyckas) eftersom lh stiger då. 
    Har du tempat? 
    Jag tror annars mer på ägglossnings blödning än nid blödning.

  • skopunkt123
    Anonym (Tja) skrev 2024-01-09 11:53:45 följande:

    Kroppen kanske bara försökte ägglossa. Man kan ju få positivt på test när kroppen försöker (fast inte luäyckas) eftersom lh stiger då. 
    Har du tempat? 
    Jag tror annars mer på ägglossnings blödning än nid blödning.


    Så kan det vara, har nämligen haft ytterst lite liknande ägglossningsflytning igår så kroppen kanske försöker ägglossa igen? Jag tempar inte men tänkte börja med det nästa månad. Har bara kört digitalt ägglossningstest. Funderar på att ta ett test för att utesluta graviditet, om detta var en nidblödning så borde det ju synas på ett test nu. Känns skönt att bara få utesluta så jag inte behöver gå runt med massa förhoppningar?
  • Anonym (Lycka till)
    skopunkt123 skrev 2024-01-09 13:58:40 följande:
    Så kan det vara, har nämligen haft ytterst lite liknande ägglossningsflytning igår så kroppen kanske försöker ägglossa igen? Jag tempar inte men tänkte börja med det nästa månad. Har bara kört digitalt ägglossningstest. Funderar på att ta ett test för att utesluta graviditet, om detta var en nidblödning så borde det ju synas på ett test nu. Känns skönt att bara få utesluta så jag inte behöver gå runt med massa förhoppningar?
    Jag hade också testat, bara för att slippa fundera 😊
  • skopunkt123
    Anonym (Lycka till) skrev 2024-01-09 14:29:33 följande:
    Jag hade också testat, bara för att slippa fundera 😊
    Tester var extremt negativt så har inga mer förhoppningar att det är graviditet på gång. Tog även ett till ägglossningstest och det var inget där heller. Är dock fortfarande orolig för blödningarna och smärtan jag haft så blir nog att ringa gyn för att kolla va vad de säger om det. Idag är jag dock jätteöm utanpå magen, så fort jag rör mig eller trycker på magen så är jag öm. Undrar vad det kan vara?
  • Emala

    Jag har varit med om liknande en gång, plötsligt kraftig smärta i magen och ryggen, som riklig ägglossningsflytning med blodstrimmor i.   
    Det gick över fort och jag vet fortfarande inte vad det berodde på. 

Svar på tråden Blödning i flera dagar och extrem smärta