• Anonym (Dumbom)

Dum fråga om sockerfri läsk

Jag har en jättedum fråga. Blir det inte kladdigt även efter sockerfri läsk?

Jag beställde för första gången på matsmart och när jag idag fick den och packade upp hittade jag en Pepsi max burk som var av på mitten men ingenting var blött eller kladdigt. Jag dricker själv inte läsk, det var till min bror, men vanlig läsk har jag ju varit med om att det spills när jag var barn/tonåring och bodde hemma och det blir en väldigt speciell kladdighet. Blir det inte så av sockerfri läsk? Verkligen ingenting var blött, kladdigt eller fläckat. 

• Svar på tråden Dum fråga om sockerfri läsk
  • Auditanne

Jag spiller ofta på mig själv när jag åker buss och dricker sockerfri energidryck samtidigt. Många gupp och jag är lite klantig.

Det blir aldrig någon fastsmetande kladdighet på hud eller kläder såsom med sockerfyllda drycker. Däremot fläckar om drycken har färg. 

• Anonym

Jo, givetvis. Men inte som av socker såklart. Men visst blir det kladd-/klibbigt.
    Även om så inte vore fallet så hur skulle det lyckas med att inte bli blött eller fläckigt?

• Anonym (Dumbom)
    Auditanne skrev 2024-01-08 20:32:03 följande:

Jag spiller ofta på mig själv när jag åker buss och dricker sockerfri energidryck samtidigt. Många gupp och jag är lite klantig.

Det blir aldrig någon fastsmetande kladdighet på hud eller kläder såsom med sockerfyllda drycker. Däremot fläckar om drycken har färg. 

Inget var ens fläckigt. 
  • Anonym (Dumbom)
    Anonym skrev 2024-01-08 20:33:31 följande:

Jo, givetvis. Men inte som av socker såklart. Men visst blir det kladd-/klibbigt.
    Även om så inte vore fallet så hur skulle det lyckas med att inte bli blött eller fläckigt?

Det undrar jag med. Jag vill ju inte tro att de slängt ner en trasig, tom burk i lådan. Det tog några dagar extra för leveransen pga vädret, egentligen skulle det kommit i onsdags så eventuellt kan ju det blöta ha torkat men jag tänker att spill borde synas som kladd, vattenskada på lådan eller andra pappförpackningar eller något. 
  • Anonym
    Anonym (Dumbom) skrev 2024-01-08 20:40:31 följande:
    Det undrar jag med. Jag vill ju inte tro att de slängt ner en trasig, tom burk i lådan. Det tog några dagar extra för leveransen pga vädret, egentligen skulle det kommit i onsdags så eventuellt kan ju det blöta ha torkat men jag tänker att spill borde synas som kladd, vattenskada på lådan eller andra pappförpackningar eller något. 
    Jag vågar garantera att cola (oavsett typ) med sin färg skulle sätta fläckar på någonting, även om det hunnit torka ut helt och allt "kladd" var absorberat. Och alla vätskor skulle lämna spår på pappersförpackningar.

Risken att den trasiga burken kommit med är nog i det närmaste hundraprocentig. Hur skulle den ens ha "gått av på mitten" bland andra varor? Det ska rätt mycket till för att slita en burk på mitten öht.
  • Anonym (g)

låter verkligen som att burken var trasig innan den stoppades ner för pepsimax går inte obemärkt förbi

Svar på tråden Dum fråga om sockerfri läsk