Döm inte ! men hjälp 😟😻
Låter som klimakteriet och hormonellt. Bra att du söker läkarhjälp...det går att komma till rätta med många av symptomen.
Låter som klimakteriet och hormonellt. Bra att du söker läkarhjälp...det går att komma till rätta med många av symptomen.
Du är INTE gravid, däremot bör du undersökas vidare. Jobbigt, jag vet, men insistera! Kram
Blödning med klumpar är ett ganska klassiskt klimakterietecken. Klumparna är koagulerat blod som samlats då du haft en rikligare blödning som "samlats" i dig. Just förändringar i menstruationen är typiskt för klimakteriet och du kan nog räkna med en period där du nu har omväxlande normal och annorlunda mens.
tack för svar.
ja, jag läste också om det men hur kommer det sig att proverna säger motsatsen?
sen läste jag att man kan vara i tidigt klimakteriet och ändå kunna bli gravid.
märkligt nog...
har du erfarenhet om klimakteriet ?
Oregelbundna blödningar är klassiska tecken på förklimakterium, men det är bra att du ska bli ordentlumigt undersökt. Har de kollat att du inte har polyper eller myom i livmodern, cystor på äggstockarna etc.?
Inte särskilt stressad men alla är olika. Hade varit det om det varit frågan om graviditet - vilket det ju inte är i ditt fall. Det kommer att gå bra!
Låter inte som missfall, snarare koagulerat blod. Har de kollat myom och cystor? Stressen kan också få dina tarmar att svälla, det är det som får magen att växa. Du kan också insistera på tex. ett 125 test för äggstockscancer.
En annan tanke är endometrios...symptomen, inklusive magproblemen, stämmer in rätt bra...
Men varför fortsätter du testa för graviditet? Det vet du ju redan att så inte är fallet. Istället borde du gå vidare med utredningen för att kolla alla andra alternativ så att du kan behandlas och må bra igen.
Tycker fortfarande att det låter som klassiskt för-klimakterie och/eller endometrios eller liknande. Definitivt inte graviditet.