• Anonym (Ts)

Tjejer som haft livmoderhalscancer- era symtom?

Ni som haft eller känner någon som haft livmoderhalscancer, vad var symtomen eller var det inga symtom och att det upptäcktes på cellprovet?

• Svar på tråden Tjejer som haft livmoderhalscancer- era symtom?
  • Anonym (Ts)

Lägger även till äggstocks i samma fråga 

• Anonym (Aurora)

Inte livmoders men äggstocks. Smärta i höger sida, tryck på urinblåsa och efter ett par månader blod i urinen. Tror dock att samma symptom kan vara allt möjligt annat också.

• Anonym (Mimmi)

Min mamma fick äggstockscancer. Väldigt ont i ryggen, blev som svullen över nedre magen. Kom smygandes. 

En vännina har haft livmoderhalscancer, ej gått på de screeningar hon skulle. Hon blödde lite efter samlag och hade som mellanblödningar. inget ont.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Aurora) skrev 2024-01-09 20:49:32 följande:

Inte livmoders men äggstocks. Smärta i höger sida, tryck på urinblåsa och efter ett par månader blod i urinen. Tror dock att samma symptom kan vara allt möjligt annat också.

Hoppas du mår bättre idag! Jag har senaste tre månaderna haft mycket vattniga vita flytningar, ibland lite rosafärgade. Senaste veckorna värk i vänster sida. Samma smärta som påminner om mensvärk. Det har jag även när mensen och ägglossningen är över. Var hos gynekologen men det gjordes inget vaginalt ultraljud. Hon sa att det hon kan se med ögat där och då ser normalt ut. Urinprover var bra och inga svampinfektioner. Väntar på svar från cellprovet jag tagit hemma. Är dock otrolig för äggstockscancer. För cellprovet visar väl inte ang äggstockarna..
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-01-09 23:02:00 följande:

Min mamma fick äggstockscancer. Väldigt ont i ryggen, blev som svullen över nedre magen. Kom smygandes. 

En vännina har haft livmoderhalscancer, ej gått på de screeningar hon skulle. Hon blödde lite efter samlag och hade som mellanblödningar. inget ont.

Tack för att du delar med dig. Är själv otrolig. Vården följde bara upp med en enkel gynundersökning samt prover på svamp som visade negativt. Har ont i nedre delen likt mensvärk samt flytningar som syns vid varje toabesök. Inväntar svar på cellprovet, men det visar ju inget om äggstockarna. Känns som man inte blir tagen på allvar. 
Svar på tråden Tjejer som haft livmoderhalscancer- era symtom?