• Lomal

    Hjälp tolka ultraljudsbilder!

    Hej! 


    jag har idag varit på tidigt ultraljud (7+5) och har fått en ultraljudsbild. finns det någon som arbetar med ultraljud här som hade kunnat hjälpa mig att peka ut vad som är vad på bilden? kan även skriva meddelande till mig så skickar jag bilden!

  • Svar på tråden Hjälp tolka ultraljudsbilder!
  • Willsam

    I den veckan ser ju embryot mest ut som en ostbåge. Man ser kroppen o så ser man vilket som är huvud, hjärtat kan man se blinka lite under själva ul. 

  • Lomal

    Det är just det att när jag kollar på andras från denna vecka så ser de ut så. Men jag Kan inte riktigt urskilja vad som är huvud på min bild. Ser mer ut som en fågel med lång hals (och näbb).

  • Yuppyupp
    Lomal skrev 2024-01-10 19:30:22 följande:

    Det är just det att när jag kollar på andras från denna vecka så ser de ut så. Men jag Kan inte riktigt urskilja vad som är huvud på min bild. Ser mer ut som en fågel med lång hals (och näbb).


    Båda mina barn har sett ut som fåglar med näbb!!! I samma vecka som du är nu :D
  • Willsam

    Ja det är ju så, kan bero på vinkeln. 


    det enda man egentligen bryr sig om i den veckan är väl hjärtat, o så kikar man på storleken på embryot. Men utvecklingen går ju så himla snabbt. Tänk bara , i v 12 om man gör kub så ser det ut som en människa. Allt finns på plats. Häftigt ju 😊

Svar på tråden Hjälp tolka ultraljudsbilder!