• Anonym (Tänderna)

Kan inte äta pga ny tandställning

Satte in en sorts tandställning i gommen för några dagar sen Som jag ska Ha nåGra månader minst. Problemet är att den känns väldigt klumpig och det är svårt att äta. Kan bara leva På flytande grötkonsistens eller något väldigt lättuggat för annat fastnar i tandställningen eller känns obehagligt att svälja. Vet ni som kanske haft gomtandställning om man kan lära sig äta med den eller vänja sig är det tacksamt.

• Svar på tråden Kan inte äta pga ny tandställning
  • Anonym (Va?)

Alltså en sån äter man väl inte med?? Du tar väl ut den!!

• Anonym (Hm)

Sa tandläkaren något om vad du kunde äta

• Anonym (Olk)

Jag hade en sådan i tonåren. min bror med. Nej man tar inte alltid ut dom. Det gjorde inte vi åtminstone. Precis som du levde jag på flytande och gick ner en hel del, men man vänjer sig tillslut precis som med allt annat. Det kommer dock alltid fastna mat. Extremt ofta och precis allt fastnar, men jag tröttnade på kräm, fil och soppa och tog smällen av att peta mat dagarna i ända.

• EnAnonumius

Hade gom-tandställning i tonåren. Tandteknikern sade åt mig att när jag äter mat och borstar tänderna så kunde jag ta ut den. Tandteknikern till och med rekommenderade att man gjorde ren gom-delen i tandställningen morgon och kväll.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Kan inte äta pga ny tandställning