• Sollan907

    Inga fertila flytningar? Gravid ändå?

    När folk pratar om fertila flytningar så känner jag inte igen mig alls.. Jag vet inte ens om jag har mer flytningar kring äl än resten är cykeln. 

    Jag är jätteroligt att detta kan vara en av anledningarna till att jag inte blir gravid. 

    Är det någon som vet om man kan boosta de fertila flytningarna på något vis? 
    Har någon här blivit gravid trots att man inte upplever att man har såna flytningar? 

    Behöver alla tips och solskenshistorier som går att få ❤️

  • Svar på tråden Inga fertila flytningar? Gravid ändå?
  • Cececilia

    Kände som dig fram till gynbesök i närheten av ägglossning, och läkaren berättade att jag hade perfekt ägglossningssekret. Jag har inte så att det kommer ut mängder när jag torkar mig osv. men tydligen där det behövs. Så alla märker inte av dem, men de kan ändå finnas där 🙂

  • Cececilia

    Det finns en del som ska öka flytningar.
    Men om ni försökt länge skulle jag först höra med din läkare om du kan få remiss till utredning där de tar alla hormonprover. 


    En del örter och naturläkemedel kan öka flytningar men också skapa obalans på hormoner. Så det bästa är att ta prover så att man vet om man har rätt nivåer eller inte. 

    Jag har provat grapefrukt dagarna innan ägglossning och det kanske har gjort att de ökar aningen. Testat bisolvon också men märkte ingen skillnad alls. 

  • Anonym (Mamma Mia)

    Jag har ingen aning om vad som menas med fertila flytningar och har aldrig märkt av att jag skulle ha mer flytningar runt ÄL än annars. Har lyckats sätta fem barn till världen utan problem ändå. 

  • Sollan907
    Cececilia skrev 2024-01-13 13:32:15 följande:

    Det finns en del som ska öka flytningar.
    Men om ni försökt länge skulle jag först höra med din läkare om du kan få remiss till utredning där de tar alla hormonprover. 


    En del örter och naturläkemedel kan öka flytningar men också skapa obalans på hormoner. Så det bästa är att ta prover så att man vet om man har rätt nivåer eller inte. 

    Jag har provat grapefrukt dagarna innan ägglossning och det kanske har gjort att de ökar aningen. Testat bisolvon också men märkte ingen skillnad alls. 


    Gällande ditt första svar: Det kändes skönt att höra!! Får hoppas det är så för mig :) 
    Vi var på utredning strax innan jul där alla våra prover såg bra ut. Men jag glömde fråga om just flytningarna :/ 
  • Sollan907
    Anonym (Mamma Mia) skrev 2024-01-13 14:58:10 följande:

    Jag har ingen aning om vad som menas med fertila flytningar och har aldrig märkt av att jag skulle ha mer flytningar runt ÄL än annars. Har lyckats sätta fem barn till världen utan problem ändå. 


    Vad skönt att höra!! 😊
Svar på tråden Inga fertila flytningar? Gravid ändå?