1åring sömnproblem
Med risk för mycket frustrerade uttryck, vänder jag mig till den uppsjö av föräldrar som finns här.
Vi har en liten kille på 1 år (14mån) som sovit fruktansvärt dåligt nattetid sen innan 11mån ålder.
Han läggs kl 20, somnar utan problem , sover till någonstans mellan 02:30 och 04:30 - och där bråkar det loss ='(
Ligger och försöker somna om en längre stund - läs mellan 15-30min innan han börjar skrika. Under tiden försöker jag hyssja lugnt, stryka rygg om han vill det/va tyst och blickstilla själv har jag också provat.
Sen - alltsom oftast börjar gnället. Vill upp ur sängen, ner i våran säng. Väl där sover han inte heller (återigen privat allt i perioder: va tyst och bara finnas/hyssja lugnt/ta upp i famnen.
INGET fu gerar. Det slutar med att man , pga sömnbristen (ca 4-4,5h/natt upphackad sömn) till slut tappar det litegrann och vrålar tillbaka (som om att det skulle hjälpa). ..och det värsta är att det kan bryta hans beteende.. men jag vill inte behöva skrika och gapa mitt i nätterna. Det finns ingen annan som kam ta honom nattetid än jag - kort och koncist, då behöver ni inte fundera på det.
Har någon annan haft en sån sömnstörning? Alltså, jag går ihjäl. Är så otroligt slutkörd nu så jag mest är arg , sur och irriterad på honom, min älskade lilla kille. ..som förtjänar en glad mamma..
Bvc har satt in melatonin, just nu 2ml innan sänggående. Men det verkar inte hjälpa. Tårarna bara sprutar när jag skriver detta, har nu några råd att ge ? Hjälp !