• Anonym (TS)

Sover naken, vill ha pyjamas nu när barnen är äldre.

Jag behöver tips på pyjamas. 
    Jag har alltid sovit naken, sedan jag var liten. Har samsovit naken med mina barn, förutom när man ammade och brösten läckte eller när jag har mens och behlver ha binda och trosor. Nu börjat barnen bli så stora att jag tänker att de kan känna sig obekväma. Har bonusbarn också. 
    Största anledningen till att jag sover naken är att jag tycker det är fruktansvärt oskönt med knöliga kläder, lappar i kläder. Kan inte sova om det är ett enda sandkorn i sängen. Jag sover så oskönt med en t-shirt som stramar åt runt halsen eller knölar ihop sig när man rullar i sängen. Behöver därför tips på en pyjamas som sitter ganska tight. Gärna som en playsuit typ där överdel och underdel sitter ihop så ingen tröja kan glida upp. Typ korta ben och linne. Finns ens det?

• Svar på tråden Sover naken, vill ha pyjamas nu när barnen är äldre.
  • Anonym (Leggings)

Du kan väl sova i leggings och linne bara? Eller cykelbyxor och linne?

• Anonym (TS)
    Anonym (Leggings) skrev 2024-01-13 18:28:24 följande:

Du kan väl sova i leggings och linne bara? Eller cykelbyxor och linne?

Vill inte ha ett linne som kan halka upp och knölar ihop sig bakom ryggen. 
  • Anonym (Leggings)
    Anonym (TS) skrev 2024-01-13 20:37:19 följande:
    Vill inte ha ett linne som kan halka upp och knölar ihop sig bakom ryggen. 

Vi tänker kanske på olika slags linnen? Jag menar ett tight linne med tunna axelband från tex HM, inte något löst sittande linne. Ett tight linne halkar inte upp 

• Anonym (underworld)

underställ

• Anonym (PJ)

https://www.zalando.se/hunkemoeller-pyjamas

De här är för sjukvård så en del har lite såna detaljer, men några har inte det. https://swemed.se/156497/forbrukning-medicinsk-material/inkontinens-urologi/inkontinens/fixeringsprodukt/pyjamas/korta-ben/

J
    ag sover ibland i tights och linne och stoppar då in linnet i tightsen för att det inte ska glida upp. Men det blir ju lite knöligare än en onesie. 

Ska du söka på nätet är det nog onesie, jumpsuit eller romper du ska ha med i sökningen. 

Svar på tråden Sover naken, vill ha pyjamas nu när barnen är äldre.