Flera saker att ta upp hos doktorn
Jag är en person som sällan går till doktorn.
Vet vissa som går dit många gånger per år som i mitt tycker är totalt bortkastad tid, som lite förkylningar, lite ont i armen eller vad det nu kan vara.
Jag går aldrig till vårdcentralen eller sjukhus om det inte är riktigt allvarligt. Varför ? Jo för att det i min mening är bortkastad tid och pengar.
När jag väl har vänt mig till vårdcentral för ett problem som jag inte lyckats lösa själv så har de hänvisat till apotek och något jag redan har testat och sen är jag tillbaka på ruta ett igen. Litar inte alls på sjukvården, i alla fall inte vårdcentralen.
Men när jag väl har ett problem som jag anser är värt tidatt vända sig till sjukvården för, så har jag ju kanske samlat på mig en del andra saker jag vill ta upp när jag ändå är där som annars inte är värt tiden, men då tycker de att jag får boka andra tider för de sakerna.
Jag går ju inte dit för att det är kul utan för att jag behöver hjälp, så om jag har 4 olika saker att ta upp så kommer jag så klart inte boka 4 olika tider. Tänker att de får kolla på allt på samma gång för att spara både min och deras tid.
Men nu vill de ju inte göra det, så hur ska man göra då? Ska man försöka få bokat 4 olika tider direkt efter varandra då? och ska man då betala för 4 olika
besök fast det är ett enda besök? Och om de nu vill ta betalt för 4 besök och det egentligen bara tar tiden av 2-3 besök, ska man då ändå betala för 4 besök? Någon som vet?