• Anonym (När)

Hur länge "ska" man dejta egentligen

Jag har dejtat en kille i 7 månader. 
    Jag kände ganska snabbt att han var rätt för mig. Blev snabbt kär och nu känner jag mycket starkt för honom. Vi skriver dagligen med varandra när han är hemma,  han är hos mig 3-4 dagar ( sover över ) i veckan . 
    Innan dess sågs vi några timmar ute på dagtid.
    Jag frågade honom  om han vill vara min Pojkvän.  Han sa vet inte, vill fortsätta dejta.

Känns som han "borde" veta efter så "lång tid" 
    Han har känslor,  vill gå sakta 

Detta jag vet inte tar dö på mig.
    Denna ovisshet. 

• Svar på tråden Hur länge "ska" man dejta egentligen
  • Anonym (Kaffedraken)

Ja, efter 7 månader borde man veta. Senaste jag träffade ville bli ihop efter första dejten. Vi sågs 4 ggr på 1 månad, och jag tyckte det gick för fort. Hon blev sur och tyckte det var bättre vi avslutade.

• Anonym (Herakles)

Kanske  olika för andra men jag skulle säga inom ett par månader...

• FruFarfalle

Efter runt 2 månader har varit standard för mig och för de flesta av mina vänner. Efter det blir man tillsammans eller slutar ses. Eller är i en uttalad kk relation, men då har man ju iaf definierat vad det är.. 

Men då har vi varit yngre och utan barn, skulle nog dejta lite längre nu om jag blev singel.

men efter 7 månader borde han veta. Menar vad är det som gör att han tvekar. Även om man är tillsammans kan man göra slut?

• Anonym (Mimmi)

När jag träffade min särbo sågs vi varje helg i ca ett halvår, inklusive att jag mer eller mindre bodde hos honom när jag var sjukskriven en månad tidigt på sommaren.
    Vi uttalade inte att vi var ett par då men någon månad senare.

Sånt som status på FB har jag alltid tyckt är lite tramsigt, men med honom kändes det rätt. Vi la ut statusen efter åtta månader.
    Sa de tre orden efter tio månader.

• Anonym (Anna)

Vi dejtade en gång och hade kemi direkt.
    Vi träffades exklusivt från den dagen ca 1 månad innan vi bestämde att vi ville satsa fullt.
    Idag är vi särbo sedan 6 år ca och är fortfarande säkra på varandra och det val vi gjorde.
    Är det rätt så vet man

• NinniQX

Efter 7 månader borde man veta vad man känner. Ligger han med andra? 

• Anonym (Mannen)

Finns tyvärr de som föredrar dejtinglivet av olika anledningar. Antingen bara att de inte vill ta det större ansvar som finns i en relation. Att de inte vill binda sig än. Eller att de dejtar flera samtidigt.

Ett vanligt problem med vissa attraktiva killar (och tjejer) som har flera potentiella partners efter sig är att de har det ganska bra så och får svårt att välja. Men för att känslorna ska växa så behöver man välja.

Vet dock de som slösat bort närmare 10 år av sitt liv på att jaga efter en sådan person. 

• Anonym (Tyvärr)

Ni har en "situationship". Ja, ni borde vara ett par vid det här laget och om han inte vill eller inte vet så har du ditt svar. Gå vidare.

• Anonym (Långsam)

Det finns väl inget rätt eller fel i hur lång tid det borde ta. Jag och min man dejtade i typ tre år innan vi blev tillsammans. Han flyttade från staden vi bodde i och vi hade någon form av distans-dejting där vi sågs och hade det fantastiskt bra. Ingen av oss trodde nog att det skulle bli mer, vi båda hade känslor för varandra men var fega. För oss var det rätt att ta det långsamt och inte ha någon press, hade vi haft det hade det med största sannolikhet inte blivit vi för ingen av oss hade vågat satsa på varandra. När han väl flyttade tillbaka några år senare så gick det istället fort och vi köpte hus ett halvår senare. Men mår du inte bra i situationen är det kanske bättre att avsluta, premissen måste ju på något sätt vara att det ska funka för båda :) 

• Anonym (Kvinna...)

Dejtar han andra? Letar efter något "bättre" och har dig tills vidare för att slippa vara ensam? Så skulle jag tolka det efter 7 månader. Efter ett par veckor vet man.(iaf vet jag alltid det snabbt, för mig mer eller mindre vet jag efter 1a dejten).

Svar på tråden Hur länge "ska" man dejta egentligen