• Shagwell

Jättearg på Acta Graco bilbarnstol!

Ska man inte kunna ha en 2 ½ mån gammal bebis, 58 cm lång nästan 6 kg tung med overall på i denna stol????? Ville ändra spännena till den högre positionen men då kan jag inte knäppa fast bältet...så hon får sitta som en makaron på det lägre och jag undrar om vi ska behöva köpa ny bilstol redan! Vad är tanken? Det står ju för fanken "upp till 13 kg" i handboken. Vilken 13 kg bebis kan sitta i den stolen undrar jag? en bebis som är 50 cm lång och 13 kg då eller..????BBältet är för kort anser jag...idiotstol!
    Några tips/råd inför nästa köp?

• Svar på tråden Jättearg på Acta Graco bilbarnstol!
  • Den där Linn

Ja, jag upplevde också att bältet var för kort även fast jag hade det dragit ut det till det längsta!

• jesjan

Hej! Vi hade samma problem, så vi struntade i overallen och satte på honom mössa och filt istället. Det verkar som att det är meningen att man ska få barn på sommaren...

• Göteborgstjej

Men.... 13kg är ju maxvikt - längden är det viktiga, det tycker jag de upplyser om när man köper den? Fast konstigt om du ska behöva byta redan vid 2,5månad. Vi bytte nog när dottern var 8-9månader, då var hon väl 72 lång eller ngt.

• myskatt

Tilde väger 6 kg och är 60 cm lång och sitter i sin AutoBaby, med vinteroverall och lägsta bälteshålen.

Har du tagit bort fleecinlägget?

• Medium

Vi har bytt till bakåtvänd stol nu, men har babyskyddet (Graco) i mormors bil. Dottern är snart 8 månader, 70 cm och 8 kilo och sitter ok med tunnare overall och bältena på översta läget. Alla extra "lager" är då borttagna ur babyskyddet. Det är inte rymligt men det funkar helt klart!

• Felicia6

Shagwell, har du tagit bort frigolitplattan i den?

061007 blir jag fru till världens underbaraste!
  • Lillbulan05

Våran dotter växte ur den när hon var 4 mån.. Vet hur det känns, snopet!

• Me 86

Min son är 4 månader nu och vi har oxå fått bytt stol då vi inte fick igen bältet med ytterkläder på...

• kinsan

Har du tagit bort frigoliten i botten? Det gjorde vi och lillen satt i den stolen tills han var 10 mån, inga problem, ändå är han ganska lång. Visserligen hade vi aldrig overall på honom.

• moppet

Förutom frigoliten så tänk på att det inte räcker att ändra bältena till den övre skåran utan du måste även "förlänga" dom i bakkant. Det sitter en metallklämma längst ut på varje bälte och den måste du trä om. Tror att många missar det för jag har sett flera inlägg där barn mycket kortare än min tjej inte verkar få plats. Så olika tjocka kan ju inte overaller vara...

Svar på tråden Jättearg på Acta Graco bilbarnstol!