• Anonym (hatar mamma)

Jag älskar inte min mamma

Min mamma har alltid varit en svår person. Jag har aldrig känt att jag duger för henne. Jag har alltid kunnat "vara bättre". 

Min mamma är alkoholist och tablettmissbrukare. Hon har tagit varje chans hon fått att nedvärdera mig, slå mig och trampa på mig. Jag har ett barn som gärna är med sin mormor men jag vill verkligen inte vara en del av det. Hur har ni andra gjort som brutit med en förälder? Jag vill att mitt barn ska få skapa sig en egen uppfattning av personen. Men för egen del så vill jag aldrig se kärringen igen. 

Jag hade tyckt att det var jätteskönt om min mamma dog imorgon, så att jag slapp hennes lögner och knarkande.

• Svar på tråden Jag älskar inte min mamma
  • Anonym (Pos)
    Anonym (hatar mamma) skrev 2024-01-20 01:45:04 följande:
    Jag älskar inte min mamma

Min mamma har alltid varit en svår person. Jag har aldrig känt att jag duger för henne. Jag har alltid kunnat "vara bättre". 

Min mamma är alkoholist och tablettmissbrukare. Hon har tagit varje chans hon fått att nedvärdera mig, slå mig och trampa på mig. Jag har ett barn som gärna är med sin mormor men jag vill verkligen inte vara en del av det. Hur har ni andra gjort som brutit med en förälder? Jag vill att mitt barn ska få skapa sig en egen uppfattning av personen. Men för egen del så vill jag aldrig se kärringen igen. 

Jag hade tyckt att det var jätteskönt om min mamma dog imorgon, så att jag slapp hennes lögner och knarkande.

Naturligt att du ser det så. Fast försök komma vidare, umgås mindre med henne men förlåt henne. För risken är uppenbar att du använder henne som ursäkt annars.
  • Anonym (Brutit tills vidare)

Jag har brutit med mamma och min syster tills vidare. Det är inte bara dem utan även jag som är toxisk i beteendet/personligheten. Jag tror det är bäst sak att göra för oss.

Jag tror något som är väldigt viktigt när man gör så är att din man också är med på noterna för annars kontaktar hon kanske honom och gråter, är arg och full. Så i mitt fall har även sambo och hans dotter fått blocka. Fast igår ringde min syster...min mans exfru/mamman till hans dotter och skrek på henne om mig. Det känns ingen vidare. Kan inte vart kul för min sambos ex heller.

Svar på tråden Jag älskar inte min mamma