• Berryan

    HJÄLP MIG BLIR GALEN!!! Snälla 🥺

    Jag hade ÄL den 1:a januari, den 6 januari kom en liten ljusrosa blödning som endast fastnade på papper när jag var på toa i ett dygn ungefär. Nu har jag BIM+2 men har tagit 3 graviditetstest både CB digital och RFSU och alla visar negativt. Idag tog jag det senaste. Jag har vissa gravidsymptom som yrsel, lite smått illamående, värk nere vid livmodern ibland och imorse när min sambo stekte bacon så luktade det verkligen ruttet som satan.. Kan man vara gravid även fast resten visar negativt???
  • Svar på tråden HJÄLP MIG BLIR GALEN!!! Snälla 🥺
  • Cookee

    Om du hade ÄL den 1 jan skulle testen  garanterat vara positiva nu om du blivit gravid då det nu är 21 dagar efter äl. 11-14 dagar ca tar det till de vanliga stickorna visar. Om dina symptom berott på graviditet hade du också fått positiva test. 

    om du kan ha hadt senare ÄL än du tror kan du givetvis vara så tidigt gravid att det inte visar på testen ännu, men då beror dina symptom på något annat. Jag har själv haft 1000 olika symptom när jag försökt bli gravid, man analyserar för mycket och hjärnan spelar ett spratt, läser du lite trådar här på forumet i ämnet så ser du att det är supervanligt.

  • Berryan

    Okej förstår.. vad synd 🥺 då vill man ju bara att mensen kommer.. så tråkigt att den inte gör det nu då helt plötsligt då vi nästan precis bestämt oss för att börja försöka..

  • Cookee

    Men eftersom du inte fått mens ännu så har din ägglossning förmodligen varit senare än du tror, så det kan ju fortfarande bli ett plus isåfall. Testa igen om ett par dagar!

  • cutepenguin

    Håller med ovanstående. Men vill också poängtera att bara för att du fått positivt ÄL-test betyder det inte att du faktiskt haft ÄL. Utan bara att kroppen förberett sig. Så ÄL kan mycket väl ha blivit senare. 

  • Berryan

    Åh tack så mycket! Det visste jag inte det här med testet! Och ja då får jag bara hoppas på att den kommit senare då! Tusen tack!!

  • cutepenguin
    Berryan skrev 2024-01-31 10:20:53 följande:

    Plussade idag!!! BIM + 11 😍


    Grattis!! Hjärta

    Då hade du nog ÄL senare än vad du trodde. 
  • Berryan

    Tack så mycket! Stämmer nog det där med ägglossningen, även fast det alltid varit regelbundet så plussade jag inte förens dag 46 i min menscyke, och då med Clearblue digital ultratidigt 🤣

Svar på tråden HJÄLP MIG BLIR GALEN!!! Snälla 🥺