• Svana

Hur vet man om man är gravid om man ammar?

Alltså om man inte har haft mens, och barnet bara är 4 månader. Hur kan man då veta om man blivit gravid igen? Jag tror i och för sig inte att jag är det men om jag vore det skulle jag ju inte veta förrän jag fick en kula på magen!

Ni som blev gravida fort igen efter att ha fått barn och fortfarande ammade era små, hur visste ni?
    Hälsningar Svana

• Svar på tråden Hur vet man om man är gravid om man ammar?
  • hidden angel

det lättaste e väl att testa sig

• Svana

ja, jag antar det, hahaha :) men jag var mest nyfiken om man kunde känna det på nåt sätt?

• Polgara

Intressant tråd!

Jag har haft 1 mens efter förlossningen i Dec...och väntar på att den ska komma...vi använder inget skydd....har svårt att bli gravid,men skulle det lyckas så är det välkommet!

/Polgara

• Svana

är det så olika när mensen börjar igen? Min son föddes i november och ingen mens har kommit.... ooops kanske man ska testa sig! Jag blev ju fakiskt gravid på vårt första försök!

• Nadjis

Svana.. Min mens har inte heller kommit ännu.. har mensvärk.. men det hade jag när jag var gravid med Noel också. Börjar bli misstänksam. Ska testa ikväll.. Känns som om det skulle vara lite väl tidigt...

• Polgara

Svana:Ja,det är så olika med att få tillbaka sin mens....att helamma är inget som säger att du inte kan få mens.

mvh polgara

• Svana

tack för svar, ska nog ta och testa. Gud det skulle vara konstogt att vara gravid igen, men jag skulle helt klart bli glad! :)

• Polgara

Heheheheh!

/Polgara

ps tala om hur det gick!

• Nätsurfaren

min mens kom tillbaka efter 7½ mån...men, jag har inte ens tänkt tanken att jag skulle va gravid...Får man inga tydliga tecken på det, ni som har erfarenhet?! Svana: Skriv gärna och berätta om du var gravid

• Jennski

Intressant tråd. Jag har också undrat hur det märks, om det märks innan man testar sig...
    Jag har inte tänkt bli gravid förrän om ca ett år, min son är bara 2,5månad ännu..Jag skulle iförsig inte ha något emot en liten till men vill gärna gå ner i vikt innan jag ska gå upp igen..

• Mylla

När jag blev gravid var det första jag märkte att brösten blev större, men man har ju stora bröst ändå när man ammar... Kanske om man börjar må illa? Men det tar ju lite längre tid in i graviditeten.

Svar på tråden Hur vet man om man är gravid om man ammar?