• Thmaca

Nyfödd med tänder?

Är så nyfiken på hur många det är som fått bebisar med tänder.
    Vi fick en grabb i fradags, och i söndags trodde jag att han fått en blåsa i munnen, men det visade sig vara en tand!

Jag har aldrig hört att en nyfödd haft tänder, men enligt BM så är det inte helt ovanligt..

Så, hade din bebis nån tand när han/hon föddes?

• Svar på tråden Nyfödd med tänder?
  • UskTjej

Min son hade en tand när han föddes.Men den försvann efter någon dag efter förlossningen faktiskt.

• Knyttet och K

Jag hade en tand när jag föddes. Inget litet gryn utan en ordentlig gadd

• waersta

jag trodde man tog bort sånna tänder.. vet inte vart jag hört det eller någe

• Knyttet och K

Jag hade då kvar min tand tills den lossnade av sig själv.

• CamoMillan

Min kusin hade 4 tänder när hon kom. 2 uppe & 2 nere. Dom drog dom ut. Det såg lite roligt ut för dom nya kom inte förrens dom skulle komma liksom.

• CamoMillan

I min mosters fall var det för att hon skulle kunna amma min lilla kusin.

• TessaLisa

Min bror hade en tand vid födseln och den fick han behålla till den lossnade naturligt i 6-årsåldern

• LinksMamma

Ja dom drar ut dem i fall bebisen bits när man ammar. Vilket nog är svårt att undvika dom är ju sylvassa dom små grynen!

• Maerion

mjo.. kändes lite brutalt att dra ut dem bara.. får de då nya mjölktänder eller får de vänta på vuxentänderna? att leva utan fyra av sina mjölktänder känns ju värre än att inte kunna dia..

• CamoMillan
    april06--Min kusin fick inga nya njälktänder utan dom riktiga "vuxen" tänderna kom när dom skulle komma. Typ vid 8 års ålderna. Hon såg lite rolig ut där ett tag.
  • Maerion

camomillan; blev det inte då värre för henne att inte kunna bita av saker eller tugga ordentligt mellan 2 och 8 års ålder?

• CamoMillan

Hon led aldrig av det.
    Men det kan ju bli så.

Svar på tråden Nyfödd med tänder?