• Anonym (smalisen)

Tjejer: Vad tycker ni om smala killar?

Hej tjejer. Jag är en kille på runt 35 år och jag har en väldigt smal kroppsbyggnad. Har smala armar och ben. Har ett BMI på däremot 21 som ligger inom normalspannet men jag anser mig vara mycket tunnare i kroppen än iallafall 90% av killarna i min ålder.

Är det något som ni anser väldigt oattraktivt eller positivt? Som sagt så är de flesta män i min ålder kraftigare än mig och jag sticker ju liksom ut.

• Svar på tråden Tjejer: Vad tycker ni om smala killar?
  • Anonym (crunch)

När jag var yngre så brukade jag ligga på runt 75 kg (185 cm). BMI ca 22 alltså.
    Tjejer hade problem med det, och sa att jag var smal. Jag tyckte själv att jag var lagom muskulös, hade magrutor. Minns en gång när jag vägde lite mer under en period. Då påpekade en släkting det för mig, tyckte att jag blivit rund.
    Sånt vill inte kvinnor själva höra från män dock.

• Anonym (crunch)

När jag var yngre så brukade jag ligga på runt 75 kg (185 cm). BMI ca 22 alltså.
    Tjejer hade problem med det, och sa att jag var smal. Jag tyckte själv att jag var lagom muskulös, hade magrutor. Minns en gång när jag vägde lite mer under en period. Då påpekade en släkting det för mig, tyckte att jag blivit rund.

• Anonym (Tyvärr)

Jag tycker att det är oattraktivt. Men skulle jag bli kär i en sådan person, så skulle jag säkert ändra mig. Skulle dock aldrig svepa ja på en väldigt smal person tyvärr.

• Anonym (Ninni)

Jag bryr mig inte så mycket om utseendet. Jag tänder på intelligens i första hand. 

• Anonym (gg)

Tränar du?

Jag har inget emot smala män.

• Anonym (gg)

Har själv varit väldigt smal, för smal, ska tilläggas. Så att folk kommenterade och trodde jag var sjuk, vilket jag inte var. 

Numera är jag mer normalsmal.

• Anonym (H)

Jag har alltid tenderat att falla för spinkiga killar. 

• Anonym (L)

Jag attraheras av kraftigare män, känns mysigare helt enkelt.

• Anonym (Ninni)
    Anonym (crunch) skrev 2024-01-26 15:23:47 följande:

Du har blivit kallad smal och tjock, det finns nog ingen annan som någonsin upplevt det fruktansvärda traumat.....
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (crunch) skrev 2024-01-26 15:23:47 följande:

Är smal ett skällsord menar du? Med ett BMI på 22 är man väl just smal?
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (Ninni) skrev 2024-01-26 15:37:04 följande:

Jag bryr mig inte så mycket om utseendet. Jag tänder på intelligens i första hand. 

Håller med dig. Första killen var väldigt smal, nuvarande är tvärt om men det viktigaste för mig är hur de är som personer.
  • Anonym (Bananarama)

Det finns så mycket annat som är högre prioriterat än killens vikt.

Tänder jag så tänder jag, har varit ihop med män på allt från 70 kg till 115 kg och det är inte vikten som har avgjort att det tog slut.

Men har man smala axlar är det snyggt att bygga upp dem lite med en kavaj eller välja en fint sydd skjorta. En slank man blir klart stiligare då än i en sliten T-shirt med uttänjd halslinning. 

Både slanka och rundare män kan klä sig till sin fördel, eller nackdel.

• Anonym (crunch)
    Anonym (Ninni) skrev 2024-01-26 16:42:39 följande:
    Du har blivit kallad smal och tjock, det finns nog ingen annan som någonsin upplevt det fruktansvärda traumat.....
    Jo, tyvärr så är det fler som råkat ut för det. Vissa tar inte åt sig, för andra kan det sätta sig djupt och bli problem.
  • Anonym (crunch)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-01-26 16:57:31 följande:
    Är smal ett skällsord menar du? Med ett BMI på 22 är man väl just smal?
    Beror på hur man säger det, och om det är en komplimang eller kritik.
  • felicityporter

Jag vet inte vad andra gillar, men själv har jag märkt att jag faktiskt dras till lite taniga (om man får säga så) killar och min nuvarande är också tanig. Så oroa dig inte! Det är nog inget problem alls. ☺️

• Anonym (JB)

Hellre en smal man än en överviktig man, jag pallar inte särskilt många gram extra på en man...

• Anonym (Tyvärr)
    Anonym (crunch) skrev 2024-01-26 21:49:38 följande:
    Beror på hur man säger det, och om det är en komplimang eller kritik.
    Nja! Smal är ett positivt ord för de flesta. Om de sagt spinkig hade jag förstått, men smal är vad de flesta strävar efter.
Svar på tråden Tjejer: Vad tycker ni om smala killar?