• eleo95

    Ska jag eller ska jag inte?

    Hej! 
    Jag har pratat med en kille som är ifrån USA sedan slutet av November 2023 och vi har fått känslor för varandra. Förra veckan så flög han till Sverige för att träffa mig enbart och stannade i en vecka. Under hela den tiden så hade vi jätte kul och vi båda fick starkare känslor för varandra. 
    Anledningen jag skriver nu är för jag har olika råd om vad jag ska göra och pågrund av detta så är jag så osäker på vad jag ska göra. 

    Han ska på ett bröllop i Vietnam i Mars för en kollega som ska gifta sig och han vill gärna att jag ska följa med som hans dejt. 
    Hade ni åkt till ett främmande land med en kille ni har officiellt träffat i en vecka men snackat med sedan November? Jag är osäker men samtidigt  vill. Mina vänner tycker det är för riskabelt. 

  • Svar på tråden Ska jag eller ska jag inte?
  • Hansa123

    Det låter som kort tid. Hur mkt vet du om honom, vet du vad hans föräldrar bor o heter och kollat upp den personen.
    Så de inte är ngt hemskt pågång för o få dig till Vietnam o försvinna. 

  • MonicaE

    Låter riskabelt, du har inte träffat honom speciellt mycket. Du ska nog börja med att kolla upp honom ordentligt. Vore det min dotter, skulle jag känna det väldigt olustigt, jag skulle avråda henne å det kraftfullaste. Det är ju inte så att Vietnam ligger nära och därför läge att passa på att ses. 

  • Tow2Mater

    Nej. Alltfor riskabelt.

    Hur gammal är du? Ar du 60+ skulle jag nog säga ja ta risken. Men under 30, nej nej nej.

  • Osmos

    Är du över 40? Åk. Då har du antagligen utbröt såpass god människokännedom, ekonomi och självkänsla att du kan hantera det om det går åt pipsvängen. Under 40? Nej gud nej. 

  • Osmos
    Osmos skrev 2024-01-26 23:45:19 följande:

    Är du över 40? Åk. Då har du antagligen utbröt såpass god människokännedom, ekonomi och självkänsla att du kan hantera det om det går åt pipsvängen. Under 40? Nej gud nej. 


    *utvecklat
  • eleo95

    Jag är 28 år gammal och han är 36 år gammal. 
    Han jobbar som flygplats polis i USA. 
    Jag känner till om hans familj och han om min samt har video samtalat med en släkting.  

Svar på tråden Ska jag eller ska jag inte?