• Anonym (Lysande framtidsutsikter)

    Hur gör ni med kukringen?

    I vilket läge tar ni på er kukringen? När ni redan har stånd och för att behålla ståndet. Innan ni fått stånd (slak)...eller när ni redan börjat styvna till?

  • Svar på tråden Hur gör ni med kukringen?
  • Anonym (Dickson)

    En ring i mjukt elastiskt gummi går ju att sätta på efter att jag har fått stånd, men en ring i metall, som jag tycker är bäst, måste på innan ståndet. Men den kan med fördel sitta där en hel dag. 

  • Anonym (mk)
    Anonym (Dickson) skrev 2024-01-31 09:03:42 följande:

    En ring i mjukt elastiskt gummi går ju att sätta på efter att jag har fått stånd, men en ring i metall, som jag tycker är bäst, måste på innan ståndet. Men den kan med fördel sitta där en hel dag. 


    Låt inte grejor sitta och klämma åt mer än kanske max 20 minuter i taget. Så fort det känns det allra minstra obehagligt, så ta bort det direkt. Att stasa blodkärlen på det sättet du beskriver gör att det kan bildas proppar som sedan inverkar på svällkropparna så att du inte längre kan få en erektion eller att erektionen blir så böjd och krokig att du inte kan ha normalt samlag.
  • Anonym (Ofta)

    Både den lite större rosa och den mindre bruna sätter jag på med ståndAnvänder båda dagligen men oftast inte så länge.

    Den röda ställbara  sätter jag på både med och utan stånd och kan vara på rätt länge.

  • Anonym (Dickson)
    Anonym (mk) skrev 2024-01-31 09:13:31 följande:
    Låt inte grejor sitta och klämma åt mer än kanske max 20 minuter i taget. Så fort det känns det allra minstra obehagligt, så ta bort det direkt. Att stasa blodkärlen på det sättet du beskriver gör att det kan bildas proppar som sedan inverkar på svällkropparna så att du inte längre kan få en erektion eller att erektionen blir så böjd och krokig att du inte kan ha normalt samlag.
    "Kanske max 20 minuter"? Skriver du utifrån egen erfarenhet eller är du medicinskt utbildad?
    Som jag skrev så åker metallringen på INNAN erektion och stasar inte alls så länge jag inte får stånd. 
  • Anonym (Ofta)

    Har jag använt den bruna brukar det sen vara svårt att få på den röda.

  • Anonym (mk)
    Anonym (Dickson) skrev 2024-01-31 09:19:03 följande:
    "Kanske max 20 minuter"? Skriver du utifrån egen erfarenhet eller är du medicinskt utbildad?
    Som jag skrev så åker metallringen på INNAN erektion och stasar inte alls så länge jag inte får stånd. 
    IVA-SSK, så ingen expert på just penisar, men vet rätt väl hur cirkulation fungerar. Okej, men då använder du den mer som smycke, det är helt harmlöst såklart. Tänkte bara ifall den sitter och klämmer åt, det vore ju inte bra.
  • Anonym (För min del)

    Jag tar på den när jag har fått stånd, eller när jag har börjat få stånd, oftast bara kort innan själva samlaget börjar.

    Använder numera enbart typ svart töjbar modell som inte är alltför tunn, och placerar den bakom både kuken och pungen.

    Har två med olika stor omkrets, en som inte sitter så hårt, som är bekväm att ha under lång tid. En som har mindre omkrets, som klämmer åt lite hårdare, men ändå komfortabel då den är töjbar.
    Den som klämmer lite hårdare gör att jag kan behålla ståndet väldigt länge, även med pauser och t ex under tiden vi byter partner, och den hjälper mig att ha full kontroll över min utlösning.

    Jag har helt slutat använda ringar av metall, eller andra hårda material, eftersom de allra flesta, kanske alla, kvinnor som jag har träffat inte gillar när mannen använder hårda ringar.
    Och de flesta har sagt att de inte ens gillar utseendet med metall-ringar.

    Jag tror att metallringar kanske mest bara är till för att visa upp sig för andra män? Mest då troligen för bi-/homosexuella? Eller kanske visar de i vissa fall på mannens fixering vid sin egen kuk?

    För mig är kukringen endast för funktion och jag har märkt att kvinnor (de flesta?) uppskattar funktionen som den ger.
    Men jag är övertygad att knappast någon kvinna gillar själva kukringen och inte alls gillar den rent visuellt.

  • Anonym (isch)

    Kör kukring hela dagen. Måste på när den är slak och är rent plågsam att få av annars.

    Känner inte att den stasar kuken även om den kan bli lite mörk ibland. Kör med mjuka silikonringar och måste vara upphetsad för att erektionen ska hålla i sig. 

    Den stora poängen är dels att penis blir rejält stor och hård men även håller sig så minst en 10 minuter efter att man kommit så slipper man tänka lika mycket på PE. Ofta kan man dessutom komma tillbaka och köra till en andra orgasm vilket uppskattas av frugan.

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (isch) skrev 2024-01-31 14:34:48 följande:

    Kör kukring hela dagen. Måste på när den är slak och är rent plågsam att få av annars.

    Känner inte att den stasar kuken även om den kan bli lite mörk ibland. Kör med mjuka silikonringar och måste vara upphetsad för att erektionen ska hålla i sig. 

    Den stora poängen är dels att penis blir rejält stor och hård men även håller sig så minst en 10 minuter efter att man kommit så slipper man tänka lika mycket på PE. Ofta kan man dessutom komma tillbaka och köra till en andra orgasm vilket uppskattas av frugan.


    "Den stora poängen är dels att penis blir rejält stor och hård men även håller sig så minst en 10 minuter efter att man kommit så slipper man tänka lika mycket på PE."

    Vad menar du med/ betyder PE?
  • Anonym (mk)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-01-31 16:24:36 följande:
    "Den stora poängen är dels att penis blir rejält stor och hård men även håller sig så minst en 10 minuter efter att man kommit så slipper man tänka lika mycket på PE."

    Vad menar du med/ betyder PE?
    Prematural ejaculation (för tidig utlösning).
Svar på tråden Hur gör ni med kukringen?