• Anonym (Grekland)

Varför pensionerar sig folk i Grekland?

Varför väljer folk att pensionera sig i Grekland? 

• Svar på tråden Varför pensionerar sig folk i Grekland?
  • Anonym (Grekland)

Låga löner ifall jobb är aktuellt men går det att leva billigt? 

• Räkan77

Är din fråga varför svenska pensionärer väljer att flytta till Grekland när de gått i pension? 

• Anonym (Man52)

Lite längre sommar kanske 
    trevliga människor 
    go mat 
    inte som i Sverige där gräsmattan är viktigast och att tvätta bilen 

• Anonym

För att de bor i Grekland och uppnår pensionsålder, kanske?

Varför blir folk sjuka i Danmark?

• Anonym (...)
    Anonym skrev 2024-02-03 22:58:45 följande:

För att de bor i Grekland och uppnår pensionsålder, kanske?

Varför blir folk sjuka i Danmark?

Hahaha!
  • Anonym (Grekland)

Men det fina jobb i Grekland för oss svensktalande. 
    Bara mycket låg lön. Är det värt att välja ett sådant jobb för att jobba bland varma människor, god mat eller är Sveriges sociala nätverk att föredra?

• Anonym (Huh?)

Ska du jobba eller flytta dit som pensionär? Det är väldigt olika utgångslägen. 

• Anonym

Jag har vid ett tillfälle gjort ett jobb åt en fabrik som tillverkar tuber för laxermedel. Där fick jag veta att i stort sett hela deras produktion exporterades till Grekland. Efter det ställer jag mig skeptisk till det här med "god mat" där.

För övrigt blandar de ju oliver och paprika och sån skit med livsmedel. Borde förbjudas.

• Anonym (Suck)

Det finns inga fina jobb för oss svensktalande, du syftar på telefonförsäljare ett slavkontrakt, långa arbetsdagar och provisionsbaserad lön.

• Anonym (Grekland)

Ibland så tar man vad för jobb som helst för att komma från narcissister i sin släkt. 

• Anonym (Huh?)
    Anonym (Grekland) skrev 2024-02-04 08:37:51 följande:

Ibland så tar man vad för jobb som helst för att komma från narcissister i sin släkt. 

Ok, så det du egentligen vill veta är hur mycket man behöver tjäna för att leva ett drägligt liv i Grekland?
    Jag gissar att det kan variera mycket beroende på om man bor i storstad, ute på landet eller på en turist-ö, så för att få svar bör du vara mer specifik. Och fråga i en tråd med en rubrik som speglar det du undrar över. 
Svar på tråden Varför pensionerar sig folk i Grekland?