• anonym05swe

3 månaders regeln. Vad tycker ni om den?

Den säger att de 3 första månaderna är som en smekmånad i ett förhållande. Bör jag vara orolig för det i ett framtida förhållande?

• Svar på tråden 3 månaders regeln. Vad tycker ni om den?
  • Anonym (Va?)

3 månader? Det är ju ingenting.  De första ÅREN är en nyförälskelse som sedan i bästa fall övergår i djup kärlek. 

• anonym05swe
    Anonym (Va?) skrev 2024-02-05 22:25:48 följande:

3 månader? Det är ju ingenting.  De första ÅREN är en nyförälskelse som sedan i bästa fall övergår i djup kärlek. 

Va?? Så hon jag gillar upplever inte jag djup kärlek för? För vi inte är ett par och det inte gått flera år?? Hon vet inte att jag gillar henne men gillar henne enormt

• Anonym (HEJHOPP)

Ny Kaffedrake..............................

• Anonym (HEJHOPP)
    anonym05swe skrev 2024-02-05 22:29:18 följande:

Va?? Så hon jag gillar upplever inte jag djup kärlek för? För vi inte är ett par och det inte gått flera år?? Hon vet inte att jag gillar henne men gillar henne enormt

åiååååiååååååå
  • Unfortunate Barista
    anonym05swe skrev 2024-02-05 22:22:10 följande:

Den säger att de 3 första månaderna är som en smekmånad i ett förhållande. Bör jag vara orolig för det i ett framtida förhållande?

3 månader räcker inte. Efter 3 mån känner man knappt varandra.
    För mig och min exfru varade den happy-perioden i ca 5-6 år kanske.

• anonym05swe
    Unfortunate Barista skrev 2024-02-05 22:36:52 följande:

3 månader räcker inte. Efter 3 mån känner man knappt varandra.
    För mig och min exfru varade den happy-perioden i ca 5-6 år kanske.

Så med andra ord så behöver jag spendera 7-8 år innan andra ser det som "äkta kärlek" trots att jag redan nu har starka känslor för henne? 
  • anonym05swe
    anonym05swe skrev 2024-02-05 22:43:26 följande:
    Så med andra ord så behöver jag spendera 7-8 år innan andra ser det som "äkta kärlek" trots att jag redan nu har starka känslor för henne? 
    Om vi blir ihop alltså om vi känner något för varandra alltså
  • Anonym (Tilda)
    anonym05swe skrev 2024-02-05 22:29:18 följande:

När man upplever sin första stora förälskelse är det lätt att tro att det är den sortens känslor som är djup kärlek. Känslorna är ju så stora!

Men lever man i en lång och lycklig kärleksrelation så förstår man att det finns något annat mycket större och djupare än de där första himlastormande känslorna.
  • Anonym (Pippi)

3-6 första månaderna i förhållandet är bara förälskelse och då kan man mycket väl känna att det här är rätt och man tror att man är med sin livs kärlek. Är inte ovanligt att det efter 3-4 månader börjar svalna och man börjar se sidor hos partnern man inte gillar. Därför är det väldigt vanligt att dejtande tar slut efter 5-6 månader. 

Visst kan man vara förälskad innan man går in i en relation men det är inte "äkta" för man känner inte varandra. Den förälskelsen bygger på ens egna fantasier om hur det skulle vara men det är inte säkert att det skulle vara så i verkligheten. 

• Anonym (Igen)
    anonym05swe skrev 2024-02-05 22:22:10 följande:

Du bör var mer orolig för ditt ältande och att du skriver mer här än med henne 
Svar på tråden 3 månaders regeln. Vad tycker ni om den?