• Anonym (Jobbigt)

Gynbesvär som aldrig går över

Sedan november har jag haft problem med underlivet besökt gynekologi totalt tre gånger samt varit på vårdcentralen 2 ggr. Jag har på denna tiden fått antibiotika tre gånger och ätit en kur mot svamp. Mitt sista besök hos gynekologen var för ca 2 veckor sedan och då sa han att jag troligen felbehandlats och fått alldeles för mycket antibiotika så min bakterieflora är helt förstörd. Han rådde mig att ta lactal balans och bara låta det vila. 

Det blev bättre och i helgen hade jag sex med min partner för första gången på två månader (pga dessa besvär). Men jag hade ägglossnings denna helgen och vi ville försöka. Vi var försiktiga. Efteråt hade jag ont och det kom lite blod på pappret när jag kissade efteråt. På natten fick jag en smärta som jag aldrig känt tidigare det kändes som knivar i livmodern. Detta släppte tillslut men mitt underliv fortsatte kännas ömt. idag började det stinka ur mitt underliv, så som man beskriver BV. och smärtan är tillbaka i magen. 

jag har varit hos så många gyn som bara säger att det inte är någon fara eller som skrivit ut fel behandling att jag blivit rädd för att gå dit igen. Jag vågar inte äta mer antibiotika pga all svamp jag fått men samtidigt är jag så trött på denna smärta och nu denna förfärliga lukt. Vad ska jag ta mig till? Kan man behandla lukt utan att äta antibiotika? Och vad kan detta brutala smärtan vara? Borde jag gå till gyn IGEN?

• Svar på tråden Gynbesvär som aldrig går över
  • Anonym (Rty)

Låter som en infektion som behandlats med fel antibiotika. Du måste tillbaka, be om att de tar en odling. Sådär nonchalanta var de med mig i 8 månader. Jag hade en streptokock a infektion i livmodertappen lika länge.

• Anonym (Jobbigt)

Men jag har liksom behandlats med tre olika antibiotik.. borde det inte hjälpt.. vad hade du för mer symptom om jag får fråga?

• mamaleona

Du kan försöka naturell yougurt tricket. Asidiphlus. Kleta in i underlivet o lägg en binda mot inför natten. Tvätta normalt på morgonen. Upprepa 3-4nätter. Kan hjälpa mot vaginos/svamp o återställa ph. Hälsn en bm

• Anonym (Jobbigt)

Tack för tips, jag kör just nu en behandling med lactal och testar yoghurten därefter? borde jag oroa mig för smärtan i/vid livmoder? haft så ont i natt och gör ont när jag lägger tryck på utifrån (testat trycka på magen)

• Lynx123

Sök läkarvård. Det där med blodet och smärtan låter inte okej. Det botas inte med yoghurt. Viktigt att ev infektion inte övergår till något ännu värre. Tyvärr...du får insistera.

• Anonym (Jobbigt)

Jag har fått en telefontid med min gynekolog på torsdag. Lukten är borta men det är så ömt i livmoder området :( känns som brutal mensvärk och lägger jag tryck utifrån (pressar på magen) gör det riktigt ont 

Svar på tråden Gynbesvär som aldrig går över